gekneusde ribben en pijn in rug!
Ben vorige week gevallen met mijn fiets en heb nu last van gekneusde ribben aan de r-zijde. Nu begin ik het ook wat in mijn rug te voelen, niet hevig maar maak me toch ongerust. Kan deze kwetsure doortrekken tot in de rug? Zijn er mensen die dezelfde klacht al hebben ondervonden?
-
- Forum-lid HC
Waar in de rug, soort spierpijn? Door je gekneusde ribben neem je waarschijnlijk een andere houding aan met als gevolg mogelijk verkramping. Is de pijn er ook direct na het opstaan of pas in de loop van de dag?
What makes the boat go faster?
Pijn kan zich (ook) uiten op een andere plaats dan het trauma.
Ik acht het heel goed mogelijk dat de pijn in de rug komt door bijv door zeer krampachtige spieren omdat je pijn hebt aan je ribben er er zo voorzichtig mogelijk mee wilt doen. De angst voor de pijn maakt je dan verkrampt.
Een juiste pijnstiller is gewenst maar die geeft dan wel weer het gevaar dat je teveel gaat doen wat op zich dan weer zo z'n negatieve uitwerking kan hebben.
Ook kunnen bepaalde zenuwen een rol spelen die zorgen voor een pijn op een andere plaats.
Maar . . . .
Niemand hier kent jouw exacte situatie.
De ene kneuzing is ook al de andere niet.
Op deze manier kun je eigenlijk alleen maar 'Klazien uut Zalk' advies krijgen.
Jouw behandelend arts heeft je onderzocht en weet wat er precies bij je is geraakt, hij/zij is degene tot wie je je moet wenden.
Je bent ongerust en je maakt je zorgen.
Als je arts zich te gemakkelijk afdoet en jij bent niet tevreden met het antwoord dan moet je hem pushen tot meer onderzoek of een duidelijk(er) verhaal waarbij jij je prettig voelt.
Als jouw gevoel je verteld dat er iets niet klopt moet je er gewoon wat mee doen.
Nogmaals je behandelend arts is degene waartoe je je moet wenden.
Neem desnoods een mondig iemand mee.
Ik acht het heel goed mogelijk dat de pijn in de rug komt door bijv door zeer krampachtige spieren omdat je pijn hebt aan je ribben er er zo voorzichtig mogelijk mee wilt doen. De angst voor de pijn maakt je dan verkrampt.
Een juiste pijnstiller is gewenst maar die geeft dan wel weer het gevaar dat je teveel gaat doen wat op zich dan weer zo z'n negatieve uitwerking kan hebben.
Ook kunnen bepaalde zenuwen een rol spelen die zorgen voor een pijn op een andere plaats.
Maar . . . .
Niemand hier kent jouw exacte situatie.
De ene kneuzing is ook al de andere niet.
Op deze manier kun je eigenlijk alleen maar 'Klazien uut Zalk' advies krijgen.
Jouw behandelend arts heeft je onderzocht en weet wat er precies bij je is geraakt, hij/zij is degene tot wie je je moet wenden.
Je bent ongerust en je maakt je zorgen.
Als je arts zich te gemakkelijk afdoet en jij bent niet tevreden met het antwoord dan moet je hem pushen tot meer onderzoek of een duidelijk(er) verhaal waarbij jij je prettig voelt.
Als jouw gevoel je verteld dat er iets niet klopt moet je er gewoon wat mee doen.
Nogmaals je behandelend arts is degene waartoe je je moet wenden.
Neem desnoods een mondig iemand mee.
Je hebt 100% gelijk Divo. Vind het spijtig dat een arts het zo lichtjes opneemt en zegt dat het allemaal wel voorbij trekt. Ik wil zekerheid en ga hem vragen om me verder te sturen voor eventuele verdere onderzoeken. Alvast bedankt voor je advies!
Kweenie hoor; maar aan gekneusde of gebroken ribben is vrij weinig te doen (behalve niet belasten dan). Spalkje zetten gaat wat lastig bijvoorbeeld...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Rust en rust, ik heb zelf 2 jaar terug 6 weken last gehad na een flinke smak met de Mtb. Na 2 weken wel weer op de Mtb maar dan alleen op de weg. Diep adem halen was een kwelling. Wat betreft je rug zie het nog een week aan. Wordt de pijn erger dan foto's laten maken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Tja, maar wat moet de fysio hier aan gaan doen? Alles wat die aanraakt doet nu nog pijn, dus daar valt weinig aan uit te zoeken. Gewoon rustig aan doen en rustig bewegen zolang het geen pijn doet. Bijv zwemmen, dan belast je alles nauwlijks, maar je maakt je spieren er wel mee los.
-
- Forum-lid HC
Lekker warme sauna of bubbelbad :p