verbinding zadel en zadelpen
ik heb een probleempje met mijn zadel, onderaan zo'n zadel zitten twee buisjes die moeten in de voorgemaakte groeven van mijn zadelpen maar nu blijkt dat één zo'n groefje onder een andere hoek staat dan het ander, hoe kun je dit aanpassen? heb je daar een speciale sleutel voor nodig?
benji13 schreef:ik heb een probleempje met mijn zadel, onderaan zo'n zadel zitten twee buisjes die moeten in de voorgemaakte groeven van mijn zadelpen maar nu blijkt dat één zo'n groefje onder een andere hoek staat dan het ander, hoe kun je dit aanpassen? heb je daar een speciale sleutel voor nodig?
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat één groef in de bevestiging van de zadelpen onder een andere hoek staat. Lopen de 2 buizen onder het zadel wel parallel?
Als dit niet het geval is dan lijkt het erop alsof 1 buis niet precies in de groef valt.
Meet eerst heel nauwkeurig de afstand tussen de 2 groeven en die van de buisjes onder het zadel of die overal gelijk is.
Voor zover ik weet staan die 2 buisjes ong 35 mm van elkaar verwijderd en die groeven moeten dus ook overal op ong. 35 mm van elkaar af staan.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
die groeven zitten in twee stukken die zijwaarts op mijn zadelpen gemonteerd zijn, één ervan is gedraaid. Je kunt het met het blote oog zien, mijn vraag is nu hoe kun je één van die stukken die zijwaarts op die pen gemonteerd zijn draaien, ik zie niet hoe je dit kan doen. Voor de volledigheid, de buizen onder mijn zadel lopen parallel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
foto? Ik heb geen idee wat je bedoeld.
benji13 schreef:die groeven zitten in twee stukken die zijwaarts op mijn zadelpen gemonteerd zijn, één ervan is gedraaid. Je kunt het met het blote oog zien, mijn vraag is nu hoe kun je één van die stukken die zijwaarts op die pen gemonteerd zijn draaien, ik zie niet hoe je dit kan doen. Voor de volledigheid, de buizen onder mijn zadel lopen parallel.
Sorry Benji, ik kan mij de situatie niet goed voorstellen. Ik heb hier 2 zadelpennen , 1 van Campa en 1 van Pinarello. In beide gevallen passen de onderste en bovenste klemdelen perfect op elkaar en is is gewoon niets te verdraaien of te verstellen. Beide delen zijn zo gegoten of geperst en zijn ieder vaste onvervormbare delen.
Ik begrijp ook niet goed wat je bedoelt met : "zijwaarts op mijn zadelpen gemonteerd zijn" Welk type zadelpen is dat ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Daarom zeg ik, FOTO!
Zie volgende PDF Nr 8 zadelpennen:
http://www.cannondale.com/usa/usaeng/Ca ... ent_en.pdf
Is het zo iets?
http://www.cannondale.com/usa/usaeng/Ca ... ent_en.pdf
Is het zo iets?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
benji13 schreef:inderdaad, dank u Marconi
Het lijkt mij dat na het losdraaien van de bout de 2 delen afzonderlijk verdraaid kunnen worden. Of niet ?
Dan kan je de groeven toch gewoon naar behoefte instellen?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Jij bedoeld waarschijnlijk de zg. "innerclamps" om de horizontale positie van het zadel te veranderen.
Die tik je gewoon even los met een schroevedraaier oid.
Dus zadel e.d. verwijderen.
In het gat van de 'clambbolt" steek je een schroevedraaier en zo tik je die dingen los. Dus schroevedraaier links insteken om de rechterkant los te tikken. (of net andersom)
Die 'innerclamps' zitten gewoon geklemd op de aluminium ringen in de zadelpen.
Die tik je gewoon even los met een schroevedraaier oid.
Dus zadel e.d. verwijderen.
In het gat van de 'clambbolt" steek je een schroevedraaier en zo tik je die dingen los. Dus schroevedraaier links insteken om de rechterkant los te tikken. (of net andersom)
Die 'innerclamps' zitten gewoon geklemd op de aluminium ringen in de zadelpen.
DickE