[quote="hero"]Inderdaad herkenbaar, Almere is een crime. Daar zou ik echter tegen in willen brengen dat ik als wielrenner in het algemeen (binnen-)steden voornamelijk mijd. Ik had in jouw geval daarom nooit dóór Almere naar Lelystad gefietst maar er om heen via de dijk naar Lelystad. [/quote]
Ja dat was ook mijn opzet, om de stad te vermijden. Ik mijd op de racefiets ook altijd zoveel mogelijk de steden, en zeker de binnenstad. Ik was ook al met een hele grote boog om Amsterdam heen gereden. Ik had zelfs twee uitgeprinte kaartjes mee. Op papier moet je langs de A6 tussen Almere-Stad en Almere-Haven door kunnen fietsen. Maar je komt echt in een soort stedelijke valstrik terecht.
Volgende keer probeer ik inderdaad meteen bij het begin van de polder de dijk langs het IJsselmeer te pakken, maar het nadeel is dat je dan weer dwars door Lelystad moet om de Noord-Oostpolder te bereiken...
Voortaan maar met een enorme boog de hele Flevopolder mijden, denk ik nu....
Meest fietsONvriendelijke stad
Zoetermeer kan er ook wat van, door Z'meer op het fietspad langs de snelweg gaat prima , maar maak niet de fout Zoetermeer in te gaan. Precies zoals eerder gezegd woonwijken met kronkelweggetjes die je nooit in de ander wijk kunnen brengen etc. Zonder Tomtom ben je er ten dode (ten dolende) opgeschreven.
nulla tenaci invia est via
Voor de mensen die altijd verdwalen in Almere, bij deze een tip om van Amstardam naar Leltstad te fietsen en niet te verdwalen.
* Hollandsche brug over
* fietspad langs spoor baan blijven volgen
* eerste grote vaart oversteken
* tweede grote vaart oversteken (je rijdt nog steeds met het spoor links van je)
* in de afdaling van de brug van de tweede grote vaart die je overstak, haaks rechtsaf (180C)
* Bij T links en houdt de vaart die je net overstak nu aan je rechterkant.
* het fietspad langs de vaart blijven volgen tot aan lelystad.
* Hollandsche brug over
* fietspad langs spoor baan blijven volgen
* eerste grote vaart oversteken
* tweede grote vaart oversteken (je rijdt nog steeds met het spoor links van je)
* in de afdaling van de brug van de tweede grote vaart die je overstak, haaks rechtsaf (180C)
* Bij T links en houdt de vaart die je net overstak nu aan je rechterkant.
* het fietspad langs de vaart blijven volgen tot aan lelystad.
Live fast; die young. mijn blog
Straf om te vernemen dat er nota bene in Nederland fietsonvriendelijkere steden zouden bestaan dan Brussel!
Van Nederland ken ik weliswaar enkel het groene Limburg, maar toch: erger dan Brussel kan ik me moeilijk voorstellen (ja Napels, maar daar begin je er gewoon niet aan: da's niet fietsonvriendelijk maar gewoon fiets-onmogelijk).
Niet enkel het Brusselse stratentracé, maar ook de uitlaatgassen, en de automobilisten die vaak niet schijnen te weten dat er ook zoiets als fietsers bestààt (laat staan dat die ook wel eens voorrang kunnen hebben)! Blij dat ik in Leuven woon, allicht de enige Belgische stad met meer fietsers dan auto's!
Van Nederland ken ik weliswaar enkel het groene Limburg, maar toch: erger dan Brussel kan ik me moeilijk voorstellen (ja Napels, maar daar begin je er gewoon niet aan: da's niet fietsonvriendelijk maar gewoon fiets-onmogelijk).
Niet enkel het Brusselse stratentracé, maar ook de uitlaatgassen, en de automobilisten die vaak niet schijnen te weten dat er ook zoiets als fietsers bestààt (laat staan dat die ook wel eens voorrang kunnen hebben)! Blij dat ik in Leuven woon, allicht de enige Belgische stad met meer fietsers dan auto's!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)