Hallo,
Ik heb juist een mooie koersfiets gekocht om een beetje met te trainen en in vorm te komen op vlak van conditie. Omdat ik er redelijk deftig mee wil aanvangen wil ik ook een goede fiets kopen om mee in het weekend te rijden en als mooi weer fiets te gebruiken. Was overlaatst op www.salden.nl... En vond hier wel een en ander dat me beviel... Een ridley damcles centaur afgemonteerd voor 1565 euro, Trek 5.2. madone SL compleet dura ace voor 1999 euro, Kuota Kharma Ultegra 2008 voor 1599 euro, Scott Addict R4 2008 compleet Ultegra SL voor 1963 euro... Dat zijn zowat de fietsen die ik hoog inschat aan deze prijs (minder als 2000 euro). Wat denken jullie ervan dat de betere (beste) is...
Of zijn er andere alternatieven. Gelieve iets te laten horen van jullie fietskenners... Ben maar een leek op het vlak van racefietsen...
THX
Seppe
Beste fiets voor <2000 euro
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid HC
De beste fiets is de fiets die je het beste past!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Voor een leek zijn dat al heel aardige modellen (jan janssen vector, red bull pro SL), maar er zijn in die prijsklasse nog tientallen andere min of meer gelijkwaardige modellen (jan janssen vector, red bull pro SL, om er maar 2 te noemen die ik zelf wel aardig vind). Ben zelf ook beginner (JJ Eclypse), maar ik zou aanraden om gewoon op die ene fiets die je al hebt eerst eens flink wat km te maken, zodat je weet wat je er goed aan vindt en wat je bij een volgende fiets anders en beter zou willen.
Zowiezo zijn er de klassieke aandachtspunten:
- bestaat elk van die fietsen in jouw maat? en geschikt voor jouw gewicht (geen punt als je minder dan 85 kg weegt, maar daarboven toch opletten met wielen en carbon frames)
- wil je online kopen of bij je lokale FM?
- welke groep wil je er op?
- etc...
Zowiezo zijn er de klassieke aandachtspunten:
- bestaat elk van die fietsen in jouw maat? en geschikt voor jouw gewicht (geen punt als je minder dan 85 kg weegt, maar daarboven toch opletten met wielen en carbon frames)
- wil je online kopen of bij je lokale FM?
- welke groep wil je er op?
- etc...
Fiets fabrikanten concurreren elkaar bijna kapot in deze prijscategorie. Er zijn heel veel fietsen te koop van 1500-2000 euro. Welke de best is valt moeilijk te zeggen. Met geen enkele fiets in deze categorie is iets serieus mis. Het hangt een beetje van je smaak, kunde en andere voorkeuren af, welke fiets het beste bij je past. Een kant-en-klare uitspraak doen over welke fiets je moet kiezen is nagenoeg onmogelijk.
Live fast; die young. mijn blog