XT en SD7 is vrijwel hetzelfde. Ik heb Avid iets hoger staan. Ik zou wel voor de bijpassende remgrepen gaan.
RST staat niet zo goed bekend, verwacht geen superieure vork, helemaal niet als je voor een goedkoop model gaat. Maar ja, vering is vering. Bedenk ook dat de inbouwhoogte enigzins overeen moet komen. Grote kans dat je fiets met een andere vork "lastiger" te berijden is, aangezien het frame er niet specifiek op gebouwd is. De originele vork heeft vrij veel naloop.
Wat kan je daar nou nog voor vragen?
Hoi Ilko, eerlijk gezegd zou ik niet beginnen aan zo'n geodkope RST vork. Waarschijnlijk zit er nogal wat speling op en heeft deze geen uitgaande demping. Reslutaat: een soort pogo-stick waar je weinig controle mee hebt. Maar goed, voor de prijs van zo'n vork kun je het allicht gewoon eens proberen.
Vorken is ook een kwestie van perceptie. Toen ik van een vaste vork overging op mijn eerste geveerde vork (een Suntour zonder enige instelmogelijkheden) was dat een verademing.
Nu ben ik wat verder maar meer dan een wat betere demping en een lockout gebruik ik niet. Dus inderdaad, gewoon met een niet al te fancy vork gaan rijden, dan ben je al weer een stuk verder.
Verder is het ook sterk afhankelijk waar je gaat rijden. De ardennen is heel anders dan de polder en in de polder heb je dus een stuk minder vering nodig, of je kan eigenlijk wel zonder.
Nu ben ik wat verder maar meer dan een wat betere demping en een lockout gebruik ik niet. Dus inderdaad, gewoon met een niet al te fancy vork gaan rijden, dan ben je al weer een stuk verder.
Verder is het ook sterk afhankelijk waar je gaat rijden. De ardennen is heel anders dan de polder en in de polder heb je dus een stuk minder vering nodig, of je kan eigenlijk wel zonder.
Dank voor de tips, ik ga eens kijken wat reeele opties zijn, moet ook geen sloten geld gaan kosten. Ik ga het denk ik eens proberen met een RST Omega vork. Kost niet teveel en als het echt niet bevalt slijt ik hem wel weer.
Ik denk dat ik voor een setje SD7s ga, ik lees erg goede commentaren. Wat me wel opvalt is de rare prijsstelling voor Shimano. Bij Mantel kosten XT grepen bijna 40 en de remmen zelf nog geen 30... Mis ik iets?
De XT remmen zien er wel strak uit moet ik zeggen. Moet ik zeggen, maar dan is het gunstiger om met LX grepen te werken.
Zijn er nog doorslaggevende argumenten voor het een of ander?
Ik denk dat ik voor een setje SD7s ga, ik lees erg goede commentaren. Wat me wel opvalt is de rare prijsstelling voor Shimano. Bij Mantel kosten XT grepen bijna 40 en de remmen zelf nog geen 30... Mis ik iets?
De XT remmen zien er wel strak uit moet ik zeggen. Moet ik zeggen, maar dan is het gunstiger om met LX grepen te werken.
Zijn er nog doorslaggevende argumenten voor het een of ander?
Ik denk dat als je hem in gaat ruilen bij de FM dat je er helaas niet te veel voor terug krijgt.
Soms hebben ze wel actie's waarbij ze soms 400 a 500 € aan inruil premie geven op overjarige modellen. Mischien is dit iets? Je moet namelijk wel rekening houden mat wat je er nu in pomp mwb geld je later bij inruil niet bij krijgt. Hij is zoals je zegt al 10 jr oud. En het merk naam Cannondale is ook niet wat het geweest is...
Soms hebben ze wel actie's waarbij ze soms 400 a 500 € aan inruil premie geven op overjarige modellen. Mischien is dit iets? Je moet namelijk wel rekening houden mat wat je er nu in pomp mwb geld je later bij inruil niet bij krijgt. Hij is zoals je zegt al 10 jr oud. En het merk naam Cannondale is ook niet wat het geweest is...
Trek oclv 9900 pro issue
Gazelle V4 mod.
Gazelle V4 mod.
rapsac schreef:Ik denk dat als je hem in gaat ruilen bij de FM dat je er helaas niet te veel voor terug krijgt.
+1
Gebruikswaarde is heel wat anders dan de handelswaarde. Denk maar aan een auto van 15 jaar oud. Voor de handel/inruil waardeloos, maar voor jou misschien wel een heel functionele wagen.
Je loopt het risico dat er gebeurt wat mij ooit gebeurde bij de aanschaf van een auto: "U krijgt 500 euro korting als u uw oude auto niet bij ons inruilt."
Een beetje investeren om uit te proberen en dan beslissen hoe je verder wilt.
Voor een beetje leuke nieuwe ATB ben je toch zo weer 1500 euro verder terwijl je deze voor een habbekrats kunt opkallefateren.
BigM (Mod) heeft een vork te koop (zie rubriek te koop) is best een aardige vork om een beetje gevoel te krijgen.
Het probleem is alleen dat ik een 1" vork nodig heb. Uiteindelijk toch een RST besteld.
Inruilen is inderdaad geen optie. Bij de dozenschuivers zitten ze daar sowieso niet op te wachten en ook mijn FM geeft liever contante korting!
Iemand nog een mening of de forse meerprijs van de XT handles boven de LX handles?
Inruilen is inderdaad geen optie. Bij de dozenschuivers zitten ze daar sowieso niet op te wachten en ook mijn FM geeft liever contante korting!
Iemand nog een mening of de forse meerprijs van de XT handles boven de LX handles?