Ik vind dit hele mooie wielen en vraag me dus af of ze geschikt zijn voor mijn 95 kilo?
Wie van de forumleden heeft ervaring met deze wielen?
Fast Forward F6R wielen.
Ik heb de wielen zelf niet maar ben wel op zoek naar FFWD wielen en heb een en ander grondig bestudeerd. Ik weet wel dat FFWD volgens mij een maximum gewicht meldt indien dat het geval is, zoals bij de F2R. Bij de F6R heb ik het in ieder geval niet zien staan. De F6R is er volgens mij ook alleen in draadversie, met aluminium velg en dat moet doorgaans ook wel een groter gewicht kunnen dragen, anders zouden bijna alle wielen dit niet kunnen. De wielen worden ook handgebouwd, dus wellicht kan je eens contact met ze opnemen of het ook mogelijk is om bijv speciaal een set met 24 spaken voor en 28 achter te laten maken. Ik meen hier ooit eens iets over gelezen te hebben maar weet niet meer zeker of dit bij de FFWD wielen was.
Succes
Succes
wkers
Ze worden in ieder geval ingespaakt door Zoran, dus dat zit wel goed.
Ik heb weleens gesproken met de heren van FFWD en die vertelden me dat rijden op hun wielen (inclusief de F2R's) ook voor zwaardere heren/dames (+/-100 kg) zonder meer mogelijk is. De limieten zijn er niet om te voorkomen dat mensen
"door hun wielen zakken" (want ze zijn stevig genoeg) maar meer om te voorkomen dat iemand met 100+ kg met 90 km/u van een berg af komt zeilen, daarbij zijn (carbon) velgen zo heet remmend dat je tubes ontploffen......uiteraard zal een zwaarder persoon harder en langer moeten remmen dan een lichter persoon, vandaar dus.
Zeker de F6R is een "bomb-proof" wielset, stijf en aerodynamisch (en mooi, maar dat is mijn smaak..), en zeker in staat om iemand van 95 kg te dragen.
Laat eens een foto zien als je ze gekocht hebt!!
"door hun wielen zakken" (want ze zijn stevig genoeg) maar meer om te voorkomen dat iemand met 100+ kg met 90 km/u van een berg af komt zeilen, daarbij zijn (carbon) velgen zo heet remmend dat je tubes ontploffen......uiteraard zal een zwaarder persoon harder en langer moeten remmen dan een lichter persoon, vandaar dus.
Zeker de F6R is een "bomb-proof" wielset, stijf en aerodynamisch (en mooi, maar dat is mijn smaak..), en zeker in staat om iemand van 95 kg te dragen.
Laat eens een foto zien als je ze gekocht hebt!!
Gang is alles!!
Ik heb rechtstreeks contact gehad met FFWD. Zij geven aan dat de wielen wel geschikt zijn maar garanderen tot 90 kilo. Ze hebben diverse zwaardere berijders rondrijden , zonder probleem. Veiligheidshalve heb ik zelf gekozen voor de Token C50 a wielen die wel worden gegarandeerd tot 110 kilo.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
-
- Forum-lid HC
Adh van wat ik gezien heb met Token wielen bij een aantal van mijn clubgenoten (ze zijn allen overgestapt op Fulcrum R1) zou ik toch voor de FFWD kiezen.
Dat was ook allemaal gegarandeerd maar duurde ook heel, heel lang.
Dat was ook allemaal gegarandeerd maar duurde ook heel, heel lang.
-
- Forum-lid
Ik heb zelf ook de Token C50 wielen. Heb er nu 8000 kilometer mee gereden en geen enkel probleem mee gehad. Ben 91 kilo dusz....... gebruiker!
Klimmen en dalen om de tegenstander in te halen