Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Zoveelste beginner?

dannyrijs
Forum-lid

dannyrijs 19 okt 2008 01:42

Hallo allemaal,
Ik ga beginnen met fietsen. Ik heb de afgelopen heel veel onderwerpen gelezen op dit forum, waarbij een heleboel informatie te vinden is over het starten, etc. Heel interessant! Ik ben 1.76 m, leter en +/- 98kg.
Waarover ik twijfel is de keuze voor de fiets en de banden. Ik heb rond 1500 euro te besteden voor de fiets, ik dacht aan een cube agree, met sterke bandjes (mavics/futurmshop?). Ik wil 2/3 keer in de week rijden, met misschien wel tourtochten collega;s rijden marmotte...)
Door het overgrote aanbod weet ik het niet, en de FM in de buurt vind ik niet bijster hulzaam.. Kunnen jullie mij helpen?
Ik hoor graag van jullie!
Mvg Danny!

perik
Forum-lid

perik 19 okt 2008 01:48

De Cube Agree is zeker een een mooie fiets en prima geschikt. Voor jouw gewicht zou ik inderdaad extra aandacht besteden aan de wielen. Een stevig handgespaakt setje is eigenlijk wel een must. Bijvoorbeeld met Shimano Ultegra naaf / Mavic CXP33 velg, 36 spaaks.

oyah
Forum-lid

oyah 19 okt 2008 02:56

'N luxe om zoveel uit te kunnen geven aan je "eerste echte" Fiets!
Keus te over, ik kan me goed voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet...
Toch zou ik je aan willen bevelen, iets verder kijken dan deze FM. Als je begint is het zeker zaak dat je ook "goed op de fiets komt te zitten". Bij aanschaf wil dit nog wel eens verkeerd uitpakken, helaas.
Vele FM's zijn gelukkig zeer wel in staat je van goed advies te dienen, je lichaamsmaten nauwkeurig op te meten en de tijd te nemen om voor jou een passende fiets te vinden. Gratis service! Ben je toch helemaal de man!
Succes, en heel veel fietsplezier!
Fiets... ook eens 11 speed!

spook
Forum-lid

spook 19 okt 2008 12:35

Als je een locatie geeft, weet ik zeker dat er forumleden zijn die je onmiddelijk een goede FM in de buurt kunnen wijzen. Want inderdaad is een het 'goed op de fiets' komen te zitten erg belangrijk. Zonde om die 1500 pleuries uit te geven aan een fiets waar je later niet zo lekker op zit... Succes!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

dannyrijs
Forum-lid

dannyrijs 19 okt 2008 15:19

Dank voor de snelle reacties.
Ik woon in Berkel en Rodenrijs, wellicht dat er mensen zijn die wat weten inderdaad.
Maar nogmaals mijn voorlopige fietskeuze: een cube agree triple, met standaard meegeleverde banden easton vista SL. Eventueel Mavics CXP33? Ik wil dus meteen een fiets 'voor het leven' eerlijk gezegd.
Waar op te letten bij de juiste FM?

wroosmalen
Forum-lid

wroosmalen 19 okt 2008 15:46

Wat jij als banden noemt zijn wielen.
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

sjefjanssen
Forum-lid

sjefjanssen 19 okt 2008 16:01

Ik denk dat de Cube Agree een goede keus is en ook geen probleem zal zijn i.v.m.je gewicht.Het belangrijkste is dat een goede FM je adviseerd i.v.m. de wielen.

Veel succes en fietsplezier.

nimp
Forum-lid

nimp 19 okt 2008 23:23

Als je in de buurt van Bochelt woont zou ik voor een red bull gaan. Alles kan daar, ze zijn behulpzaam en leveren een uitstekende service. Als je zelf niets van fietsen kent, zou ik niets via het net bestellen.

Plaats reactie