easton ea 70
heb dit voorjaar eenn nieuwe set eastonns gekocht -EA 70- Na 200 km knapte er in stilstand (!) een spaak in het achterwiel wat ik wel bijzonder vond! Ik weeg 85 kg en had deze wielset juist gekocht omdat die bekend staat om zijn stevigheid en degelijkheid! Ik naar de fietsenmaker om er een nieuwe spaak in te laten zetten, wat schetst mijn verbazing: Veltec (importeur) had geen reservespaken voor dit wiel! Ze moesten (3weken later) een spaak opsturen vanuit een kapotgereden achterwiel zoadat mijn fietsenmaker deze kon overzztten in mijn wiel. ik vind het onbegrijpelijk dat een merk als easton-met zoveel pr voor zijn wielen-zo'n slechte service biedt en geen reservespaken op voorraad heeft1
Zijn er Formlezer met zulke klachten?
ghr. janou.
Zijn er Formlezer met zulke klachten?
ghr. janou.
JVD
Ik heb er zelf tot op heden geen problemen mee, maar als ik zo lees wat er aan problemen is klop ik het eea toch maar even af.
Voor meer reacties zoek even gericht op dit forum, er is zat over geschreven.
Voor meer reacties zoek even gericht op dit forum, er is zat over geschreven.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 nov 2008 11:08
ik heb van de zomer ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik was heel tevreden qua spaakbreuk van mijn circuit wielen, dus kocht ik de opvolger: ea70. Deze wielen bleken niet meer over de twin tread technologie te beschikken die de circuits zo sterk maakten. Tijdens mijn 3de rit met de set ea70 had ik al spaakbreuk. En door de hoge spanning op de spaken, stond mijn wiel meteen zo uit de haak dat fietsen niet meer mogelijk was. Leuk als je 60 km van huis staat. Nog leuker werd het toen ik het wiel bij mijn fietsenmaker binnenbracht en er geen spaken voorhanden bleken te zijn bij Veltec. Die verwezen mijn fietsenmaker door naar Sapim waar hij ze met de honderd ineens moest bestellen. Ook daar een wachttijd: liefst 2 maanden. Ik had de wielen gekocht had om te gebruiken tijdens mijn fietsvakantie in de Dolomieten, en moest nu mijn (reserve)circuits terug monteren en zat nu zonder reservewielen. Na veel zeuren kwam veltec met een stel uitleenwielen voor de dag om als reservewiel mee te nemen: een set fulcrum 7. Met veel respect voor de gebruikers van deze wielen, maar ik vindt het niet acceptabel dat ik voor meer dan €1.000 wielen op een jaar koop, geen fatsoenlijke garantieafhandeling krijg maar een waardeloos vervangingset (€140). Na veel getelefoneer en gezeur na 2 maand toch nieuwe set ea70 gekregen. Deze keer hebben spaken het al een 10tal ritten uitgehouden, maar vertrouwen is wel weg. Ik neem ze niet mee voor lange ritten.
Hier hetzelfde met twee sets. De eerste gekocht en eigenlijk zeer tevrden van, dan reservewielen ook vervangen door EA70.
400km laten spaakbreuk in achterwiel, hersteld, 4 weken moeten wachten.
Bij Easton zelf aan de bel getrokken, overeen gekomen dat ik 2 nieuwe setjes ging krijgen, één ontvangen, het ander "verloren" door de courrier (FedEx).
Op dit moment procedure om die tweede set alsnog te krijgen... duurt allemaal lang, in totaal reeds 5 maand mee bezig.
400km laten spaakbreuk in achterwiel, hersteld, 4 weken moeten wachten.
Bij Easton zelf aan de bel getrokken, overeen gekomen dat ik 2 nieuwe setjes ging krijgen, één ontvangen, het ander "verloren" door de courrier (FedEx).
Op dit moment procedure om die tweede set alsnog te krijgen... duurt allemaal lang, in totaal reeds 5 maand mee bezig.
Eh.....als FedEx die wielen is 'kwijtgeraakt' dan is nog altijd een verzekering waarop de verzender/FedEx het kan verhalen.
Het 'kwijtraken' van die wielen (ik heb meer het gevoel dat ze nooit verstuurd zijn) heb je daar ooit een FedEx Tracking nummer van gezien? Zo niet dan vragen aan de verzender. Als ze dat niet hebben dan zou ik genoeg weten.
Normaal zijn verzendingen verzekerd tot een bepaald bedrag. Het kwijtraken is (of zou niet) jouw probleem moeten zijn. Dat is iets tussen de verzender en FedEx.
Mvg, Zorro
Het 'kwijtraken' van die wielen (ik heb meer het gevoel dat ze nooit verstuurd zijn) heb je daar ooit een FedEx Tracking nummer van gezien? Zo niet dan vragen aan de verzender. Als ze dat niet hebben dan zou ik genoeg weten.
Normaal zijn verzendingen verzekerd tot een bepaald bedrag. Het kwijtraken is (of zou niet) jouw probleem moeten zijn. Dat is iets tussen de verzender en FedEx.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Wat de tracking betreft, ik heb er inderdaad een trackingnummer van. De ene pakket was gekoppeld aan het andere want beide sets waren tegelijk maar als afzonderlijk pakket opgestuurd (met verschillende maar gekoppelde trackingnummers).
Ik heb van FedEx officiëel de melding dat zij dat bewuste pakket als verloren beschouwen en dat ze ook de leverancier (zijnde Easton) op de hoogte gebracht hebben.
Maar het ben ik wel die steeds moet pushen om de hele molen weer in gang te zetten, ik word dat zo stillaan een beetje beu.
Ik heb van FedEx officiëel de melding dat zij dat bewuste pakket als verloren beschouwen en dat ze ook de leverancier (zijnde Easton) op de hoogte gebracht hebben.
Maar het ben ik wel die steeds moet pushen om de hele molen weer in gang te zetten, ik word dat zo stillaan een beetje beu.
Ik heb ook al veel gelezen over de de nieuwe EA70 en ben dan ook superblij dat ik vandaag nog een stel Easton Circuit heb gevonden bij Van Eyck in Aalst, België !
Momenteel heb ik Shimano Ultegra wielen. Over de naven ben ik zééééér tevreden, maar een tweede spaakbreuk in 20 maanden tijd heeft me toch aangezet om de Circuits aan te schaffen. Al heb ik wel wat moeite moeten doen om nog een setje te vinden.
Momenteel heb ik Shimano Ultegra wielen. Over de naven ben ik zééééér tevreden, maar een tweede spaakbreuk in 20 maanden tijd heeft me toch aangezet om de Circuits aan te schaffen. Al heb ik wel wat moeite moeten doen om nog een setje te vinden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Geen Easton's voor Ypuh
In heb in mijn Red Bull standaard EA70 wielen zitten. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en bij Rose een stel klassieke 36 spaakswielen met Ultegranaven en Mavic CXP33 velgen bijbesteld.
Van dereglijke wielen zit je nooit zonder onderdelen, de meeste fietsenmakers kunnen je direct helpen.
Als ik lees dat men dikwijls de Eastons naar Veltec (de importeur) moet terugsturen en dan enkele weken kwijt is, dan heb ik toch wat bedenkingen. Ook heb ik op de site van Veltec kunnen vaststellen dat de onderdelen aan de zeeeeer prijzige kant zijn. Bv een freewheelbody kost om en bij de 80 Euro, voor een Shimano Ultegra is dit bij Rose 23 Euro.
Volgende stap is dat ik spaken voor de Estaons bestel. Dit mag dan wat langer duren, maar tot ik die heb blijven de Eastons in de kast, hoewel ik van de rijkwaliteiten van de Eastons zeer tevreden ben.
Van dereglijke wielen zit je nooit zonder onderdelen, de meeste fietsenmakers kunnen je direct helpen.
Als ik lees dat men dikwijls de Eastons naar Veltec (de importeur) moet terugsturen en dan enkele weken kwijt is, dan heb ik toch wat bedenkingen. Ook heb ik op de site van Veltec kunnen vaststellen dat de onderdelen aan de zeeeeer prijzige kant zijn. Bv een freewheelbody kost om en bij de 80 Euro, voor een Shimano Ultegra is dit bij Rose 23 Euro.
Volgende stap is dat ik spaken voor de Estaons bestel. Dit mag dan wat langer duren, maar tot ik die heb blijven de Eastons in de kast, hoewel ik van de rijkwaliteiten van de Eastons zeer tevreden ben.