Het effect dat je ketting als het ware aan je voorblad kleeft en wordt meegenomen omhoog aan de achterkant van je kettingblad en klem komt tussen frame en kettingblad.
Gebeurt regelmatig, erg vervelend maar wat doe je er aan?
chainsuck
-
- Forum-lid
ik heb er de balle verstand van, maar zou een sterkere veer in de achter derr. zin hebben?
Op het mountainbike forum zijn hier al tientallen pagina's over geschreven.
Betere voorbladen dan de standaard alu Shimano bladen (de cheapo stalen bladen zijn hierin veel beter) nemen, single speed rijden of een dure Rohloff naaf zijn de manieren om er vanaf te komen (de eerst genoemde oplossing werkt helaas niet 100%).
Betere voorbladen dan de standaard alu Shimano bladen (de cheapo stalen bladen zijn hierin veel beter) nemen, single speed rijden of een dure Rohloff naaf zijn de manieren om er vanaf te komen (de eerst genoemde oplossing werkt helaas niet 100%).
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
- enrico-s-works
- Forum-lid
XT crankstel met TA kettingbladen erop én schoonhouden; nergens last van.
Maar ja, ben ook zo iemand die als er de mogelijkheid is, om de ergste 'brei' heen rij. Ik heb zelf nooit zo goed begrepen waarom er dwars doorheen gereden moet worden. Zo is de kans op chainsuck kleiner en de slijtage minder.
Maar ja, ben ook zo iemand die als er de mogelijkheid is, om de ergste 'brei' heen rij. Ik heb zelf nooit zo goed begrepen waarom er dwars doorheen gereden moet worden. Zo is de kans op chainsuck kleiner en de slijtage minder.
-
- Forum-lid HC
De nieuwe shimano bladen hebben er minder last van XT en XTR.
"s omers heb ik er nooit last van. "swinters monteer ik een staal deore blad van 9 euro, nergens meer last van!
Ik neem aan dat het je middenblad is tenmiste.
"s omers heb ik er nooit last van. "swinters monteer ik een staal deore blad van 9 euro, nergens meer last van!
Ik neem aan dat het je middenblad is tenmiste.