Criterium's of cyclo's?
Vind je het leuk om te klimmen? Vind je het leuk om heel hard te rijden? Vind je het leuker om 1 uur rondjes te rijden of om 5uur+ rond te rijden met de blik op oneindig? Wil je dicht bij huis koersen of heb je de mogelijkheid naar het buitenland te reizen?
Allemaal verschillen tussen critirium/cyclo.
ik geef de voorkeur aan cyclo's maar er zijn er zo vele die liever rondjes om de kerk rijden. Wat is je ervaring tot nu toe?
ik geef de voorkeur aan cyclo's maar er zijn er zo vele die liever rondjes om de kerk rijden. Wat is je ervaring tot nu toe?
-
- Forum-lid HC
Beide kunnen, waarom kiezen? Criterium's ter voorbereiding op cyclo's.
What makes the boat go faster?
Het moeilijke is dat ik het allemaal wel leuk vind.
Ik heb dit jaar mijn eerste cyclo gereden(boogie's
extreme)en het erg naar mijn zin gehad.
Criterium's is voor mij al 20 jaar geleden, dus ik weet
niet of dat ik dat nog wel leuk vind.
Ik weet niet ofdat er dingen veranderd zijn of dat
het nog hetzelfde is als toen.
Ik heb dit jaar mijn eerste cyclo gereden(boogie's
extreme)en het erg naar mijn zin gehad.
Criterium's is voor mij al 20 jaar geleden, dus ik weet
niet of dat ik dat nog wel leuk vind.
Ik weet niet ofdat er dingen veranderd zijn of dat
het nog hetzelfde is als toen.
TiesT schreef:Vind je het leuk om te klimmen? Vind je het leuk om heel hard te rijden? Vind je het leuker om 1 uur rondjes te rijden of om 5uur+ rond te rijden met de blik op oneindig? Wil je dicht bij huis koersen of heb je de mogelijkheid naar het buitenland te reizen?
Zeker nog nooit in Bels gekoerst he alleen in Nederland is dat ze net rondes van een km hebben, maar in Bels zeker niet! eerder uitzondering! ( maar dan zijn het ook gesloten omlopen ipv open omlopen...)
maus_1990 schreef:Zeker nog nooit in Bels gekoerst he alleen in Nederland is dat ze net rondes van een km hebben, maar in Bels zeker niet! eerder uitzondering! ( maar dan zijn het ook gesloten omlopen ipv open omlopen...)
Voor jullie Nederlanders is het misschien een vooruitgang om van een stadscriterium van 1 à 2 km per ronde naar de Vlaamse kermiskoersen rond de Vlaamse kermistoren te komen (tot 10km per rondeke), maar uiteindelijk blijft dit toch maar de kleine koers... Opwarmertjes voor interclubwedstrijden dus.
Een van de redenen waarom ik stopte met koersen was omdat ik me niet kon opladen om voor dit soort koersjes rond de kerktoren te trainen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
C a s r a n schreef:maus_1990 schreef:Zeker nog nooit in Bels gekoerst he alleen in Nederland is dat ze net rondes van een km hebben, maar in Bels zeker niet! eerder uitzondering! ( maar dan zijn het ook gesloten omlopen ipv open omlopen...)
Voor jullie Nederlanders is het misschien een vooruitgang om van een stadscriterium van 1 à 2 km per ronde naar de Vlaamse kermiskoersen rond de Vlaamse kermistoren te komen (tot 10km per rondeke), maar uiteindelijk blijft dit toch maar de kleine koers... Opwarmertjes voor interclubwedstrijden dus.
Een van de redenen waarom ik stopte met koersen was omdat ik me niet kon opladen om voor dit soort koersjes rond de kerktoren te trainen.
ok heb je wel een punt, maar dan nog zijn er genoeg koersen in België waar het niet zoveel draaien en keren is, of veel langere rondes. Ik heb dit jaar in Boutersem een ronde van dik 12km gehad, en misschien maar 5 bochten waarbij je echt voor in de remmen moest, terwijl je in Nederland, en vraag me niet hoe organisatoren het voor elkaar krijgen!!! rondes van 1.1/1.2km waar er zes/zeven bochten in zitten... Dat is nogal een verschil dan... Daarintegen de manier van koersen in Belgie is toch nog altijd heel anders dan dat in Nederland, moet wel zeggen dat qua niveau van het koersen de Nederlanders toch bij de junioren dit jaar flink wat goed hebben gemaakt tegenover onze zuiderburen die voorheen overheesten!
Criterium's of cyclo's?
Volgens mij heb je in nederland maar 3 echte wedstrijd cyclo's (op de weg. Naar mijn weten dus de Henk Lubberding, Shimano (welke wel echt behoorlijk pittig is) en de (nieuwe) Gran Fondo van TD. Dus voor het rijden van veel cyclo's moet je naar het buitenland.
Ik heb het afgelopen jaar beide proberen te combineren en dat gaat best aardig. Naast het rijden van echte criteriums kun je ook trainingsritten rijden bij je in de buurt. Kortom, waarom kiezen als je alles kunt krijgen.
Volgens mij heb je in nederland maar 3 echte wedstrijd cyclo's (op de weg. Naar mijn weten dus de Henk Lubberding, Shimano (welke wel echt behoorlijk pittig is) en de (nieuwe) Gran Fondo van TD. Dus voor het rijden van veel cyclo's moet je naar het buitenland.
Ik heb het afgelopen jaar beide proberen te combineren en dat gaat best aardig. Naast het rijden van echte criteriums kun je ook trainingsritten rijden bij je in de buurt. Kortom, waarom kiezen als je alles kunt krijgen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat inschrijfgeld zijn 'm de kosten niet. Kosten zitten meer in de benzine, hotel overnachtingen en de restaurants.
Criteriums vind ik wel wat hebben, zeker als je goed kunt sturen is 't op z'n tijd wel leuk. Ipv 4 uur afzien ben je na 2 uur afzien al weer klaar
Criteriums vind ik wel wat hebben, zeker als je goed kunt sturen is 't op z'n tijd wel leuk. Ipv 4 uur afzien ben je na 2 uur afzien al weer klaar