hoeveel bar in de bandjes brentjens challenge
-
- Forum-lid
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 05 mar 2008 22:46
hoi
ik ben vorig jaar ook naar brentjens ch geweest en volgens mij met te harde banden de 100 km gefietst
dit jaar wil ik met wat minder druk in de bandjes gaan fietsen om de afdalingen wat gecontroleerder te doen zonder al dat gestuiter
maar verleden jaar zag ik ook veel bikers lek staan en dat zijn meest stootlekken (snakebites volgens de specialisten)
dus ik ben benieuwd hoeveel lucht de gemidelde biker in zn bandjes pompt????
we gaan overigens wel een super dag weer krijgen net als de vorige editie
verder iedereen veel plezier toegewenst as zondag en de groetjes
ik ben vorig jaar ook naar brentjens ch geweest en volgens mij met te harde banden de 100 km gefietst
dit jaar wil ik met wat minder druk in de bandjes gaan fietsen om de afdalingen wat gecontroleerder te doen zonder al dat gestuiter
maar verleden jaar zag ik ook veel bikers lek staan en dat zijn meest stootlekken (snakebites volgens de specialisten)
dus ik ben benieuwd hoeveel lucht de gemidelde biker in zn bandjes pompt????
we gaan overigens wel een super dag weer krijgen net als de vorige editie
verder iedereen veel plezier toegewenst as zondag en de groetjes
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Ergens tussen de 2 en 2,5 bar. Hierbinnen is de druk afhankelijk van je gewicht en het soort band. Zelf rijd ik met 2,5 bar (ben 90 kg).
bianchi_1885 schreef:hoi
ik ben vorig jaar ook naar brentjens ch geweest en volgens mij met te harde banden de 100 km gefietst
dit jaar wil ik met wat minder druk in de bandjes gaan fietsen om de afdalingen wat gecontroleerder te doen zonder al dat gestuiter
maar verleden jaar zag ik ook veel bikers lek staan en dat zijn meest stootlekken (snakebites volgens de specialisten)
dus ik ben benieuwd hoeveel lucht de gemidelde biker in zn bandjes pompt????
we gaan overigens wel een super dag weer krijgen net als de vorige editie
verder iedereen veel plezier toegewenst as zondag en de groetjes
Als je voelt dat je te harde banden hebt staan , laat je onderweg gewoon wat lucht eruit ontsnappen.
En zoals Faxe het al zegt , hangt alles af van je gewicht en breedte / soort band .
Zoek eens een pad op met overeenkomende omstandigheden waarover je in Limburg rijdt en test uit wat prettig is om te rijden .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 05 mar 2008 22:46
waar ik vorig jaar niet op gerekend had is dat de paden daar harder zijn dan ik had gedacht .
ik weeg 71 kg en rij op michelin at banden .
onderweg lucht eruit laten lopen is een goed idee was ik al van plan maar ben benieuwd waar de meesten mee weggaan
het viel me vorig jaar op dat ik tijdens het afdalen mn bike niet zo hard kon laten lopen als lui die met zachte banden rijden
dus ben ik benieuwd hoe zacht die banden staan
ik rij overigens op een hardtail
ik weeg 71 kg en rij op michelin at banden .
onderweg lucht eruit laten lopen is een goed idee was ik al van plan maar ben benieuwd waar de meesten mee weggaan
het viel me vorig jaar op dat ik tijdens het afdalen mn bike niet zo hard kon laten lopen als lui die met zachte banden rijden
dus ben ik benieuwd hoe zacht die banden staan
ik rij overigens op een hardtail
En persoonlijke voorkeur! Er zijn mensen die gaan voor de tijdwinst op de rechte stukken (meer druk > minder weerstand), terwijl een ander knoerhard door alle technische passages heen wil vliegen (minder druk > meer grip). Ik heb thuis een pomp staan zonder manometer, maar heb nog geen problemen gehad met bandenspanning. Je moet gewoon aan gaan voelen wat voor jou het lekkerste rijdt.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
haha er waren weer een hoop met snakebites! geloof dat die gekke belgen ons dood wilden hebben met die rot stenen
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
-
- Forum-lid
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 05 mar 2008 22:46
er zaten inderdaad een paar linke afdalingen bij !!!!
ik had overigens 2.8 bar in mn bandjes volgend jaar probeer ik 2,5
tis net wat pim zegt tis het een of t ander
verleden jaar reed ik met 3,5 bar dat was wel te gek alleen maar stuiteren
ik had overigens 2.8 bar in mn bandjes volgend jaar probeer ik 2,5
tis net wat pim zegt tis het een of t ander
verleden jaar reed ik met 3,5 bar dat was wel te gek alleen maar stuiteren
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40624
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
P I M schreef:En persoonlijke voorkeur! Er zijn mensen die gaan voor de tijdwinst op de rechte stukken (meer druk > minder weerstand), terwijl een ander knoerhard door alle technische passages heen wil vliegen (minder druk > meer grip). Ik heb thuis een pomp staan zonder manometer, maar heb nog geen problemen gehad met bandenspanning. Je moet gewoon aan gaan voelen wat voor jou het lekkerste rijdt.
Mountainbikebanden knalhard oppompen is onzin. Ze lopen dan niet meer lekker en ik meen dat de rolweerstand zelfs hoger is dan.
Op de rechte stukken kun je trouwens bij een beetje marathon echt het verlies niet goed maken wat je verliest door verkeerde/harde banden.
Less is bore
Daniel1975 schreef:P I M schreef:En persoonlijke voorkeur! Er zijn mensen die gaan voor de tijdwinst op de rechte stukken (meer druk > minder weerstand), terwijl een ander knoerhard door alle technische passages heen wil vliegen (minder druk > meer grip). Ik heb thuis een pomp staan zonder manometer, maar heb nog geen problemen gehad met bandenspanning. Je moet gewoon aan gaan voelen wat voor jou het lekkerste rijdt.
Mountainbikebanden knalhard oppompen is onzin. Ze lopen dan niet meer lekker en ik meen dat de rolweerstand zelfs hoger is dan.
Op de rechte stukken kun je trouwens bij een beetje marathon echt het verlies niet goed maken wat je verliest door verkeerde/harde banden.
Dat knalhard oppompen onzin is weet ik ook wel, en ik heb dus ook niet beweerd dat dit beter zou zijn. Maar wat meer lucht in je achterband doen scheelt in rolweerstand hoor, met name op hardere rechte stukken! en dan heb ik het over tienden van bars, en bedoel ik niet dat je 'm op 3 bar moet gaan rijden .
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team