Traings wielset, welke?
-
- Forum-lid HC
Handgespaakt bijv. Mavic Open pro met 105 of Ultegra. Kijk eens bij http://www.bikexperto.com/
Heb zelf een setje CPX33 en zijn bomb proof.
Heb zelf een setje CPX33 en zijn bomb proof.
What makes the boat go faster?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mavics zijn altijd te duur....
Zou dan eerder voor setje Campa Khamsins gaan als het niet veel mag kosten. Heb er zelf geen ervaring mee, maar de wielkwaliteit van Campa en bijv. Easton staat wel op een wat hoger niveau als Mavic.
Zou dan eerder voor setje Campa Khamsins gaan als het niet veel mag kosten. Heb er zelf geen ervaring mee, maar de wielkwaliteit van Campa en bijv. Easton staat wel op een wat hoger niveau als Mavic.
Less is bore
maar in welk v/d genoemde wielen zitten de best afgedichte lagers?
Easton? Zoja welke set?
Een 105 naaf? Of een aksium wiel?
heb wel shimano groepje.. dus die campa wielen zitten er denk niet in.
ik had namelijk een fulcrum racing 5 Evo gekocht voor 220,- (vorig seizoen) en kon na 3000 km de lagers al vervangen. Er zat toen al heel veel zijwaartse speling op het wiel. Dit kostte 60 euro, voor een set van 220,- vind ik dat wel best veel.. dit moet me niet nog een keer overkomen vandaar deze post.
Easton? Zoja welke set?
Een 105 naaf? Of een aksium wiel?
heb wel shimano groepje.. dus die campa wielen zitten er denk niet in.
ik had namelijk een fulcrum racing 5 Evo gekocht voor 220,- (vorig seizoen) en kon na 3000 km de lagers al vervangen. Er zat toen al heel veel zijwaartse speling op het wiel. Dit kostte 60 euro, voor een set van 220,- vind ik dat wel best veel.. dit moet me niet nog een keer overkomen vandaar deze post.
Is het niet vooral een kwestie van zelf goed onderhouden? dan volstaan heel veel wielsets om mee in vuile en vochtige omstandigheden te rijden. Gewoon even wat vaker open maken en schoonmaken dan in de zomer, en het loopt als een zonnetje. Ik zou wel voor een wiel met industrielagers gaan omdat dat makkelijker te vervangen is.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
-
- Forum-lid
Waarschijnlijk het meeste waar voor het geld: Campagnolo Khamsin of Fulcrum racing 7 ( voor shimano/sram rijders). Beide tussen 100 en 130 euro.
Mocht er wat kapot gaan door ongeval of zo, 's winters heb je meer risico op uitglijden, koop je voor weing een nieuw wiel.
Mocht er wat kapot gaan door ongeval of zo, 's winters heb je meer risico op uitglijden, koop je voor weing een nieuw wiel.
dus ik moet ook set nemen die goed demontabel is, zijn die fulcrums/aksium dat?
waarom zou racing 7 wel afgedicht zijn en racing 5 niet?
Heb ik speciaal gereedschap nodig om ze eruit te halen?
mijn ritchey carbon 38mm wielen krijg ik niet gedemonteerd, die lagers blijven gewoon zitten. Is het aan te raden gereedschap aan te schaffen om deze eruit te halen en gewoon te maken?
waarom zou racing 7 wel afgedicht zijn en racing 5 niet?
Heb ik speciaal gereedschap nodig om ze eruit te halen?
mijn ritchey carbon 38mm wielen krijg ik niet gedemonteerd, die lagers blijven gewoon zitten. Is het aan te raden gereedschap aan te schaffen om deze eruit te halen en gewoon te maken?