Fulcrum Racing 3 herspaken
Is het mogelijk om een racing 3 achterwiel opnieuw te laten spaken, bijvoorbeeld met meer stevige spaken? Heb er nu een slag van ongeveer 1 cm in zitten (geen gebroken spaken).
Weet dat ze ook naar Fulcrum gestuurd kunnen worden, maar dat duurt lang en komen dan terug met zelfde spaken en ben benieuwd of ze anders kunnen worden gerepareerd.
Weet dat ze ook naar Fulcrum gestuurd kunnen worden, maar dat duurt lang en komen dan terug met zelfde spaken en ben benieuwd of ze anders kunnen worden gerepareerd.
Die spaken zijn op zich stevig genoeg. Waarschijnlijk is de spaakspanning heel onevenwichtig, of anders is de velg krom door een of andere impact. Punt 1 is op te lossen door een echte specialist (dus 95% van de fietsenmakers valt af), punt 2 is einde velg.
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
Het vervangen van een Fulcrum3 spaak is niet eenvoudig. 1 nieuwe spaak kostte me onlangs zo'n 35 euro: 4 euro materiaalkosten, de rest arbeidsloon. Het lijkt me dan ook dat je beter een nieuw wiel kunt kopen dan alle spaken te vervangen.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Wat heb je met de wielen gedaan? Als je door een groot gat gestuiterd bent, dan is het kwestie van een nieuw wiel kopen. Een velg vervangen is geen optie bij een Fulcrum wiel.
Is het spontaan gebeurd dan is het gewoon garantie. Hoe zwaar ben je eigenlijk?
Is het spontaan gebeurd dan is het gewoon garantie. Hoe zwaar ben je eigenlijk?
Ben niet licht, zo'n 95 kg. Stond op fietspad voor stoplicht te wachten en werd over het hoofd gezien door een dame op een fiets die meer aandacht had voor haar smartphone. Ze had weinig snelheid en heeft het achterwiel niet geraakt, maar ik viel wel. Wellicht heeft het wiel in die val iets geraakt of door de vreemde belasting tijdens het omvallen. Zal in ieder geval geen garantie zijn.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
gewoon verzekering. Een G3 achterwiel is bij een kromme velg amper of niet te repareren (duurt wel heel lang voordat dat gebeurd). Sterkte zit in de velg en zeker tussen de spaken (ca. 20 cm geen spaak() valt er niet te richten.
Ja, dat zou je denken, ware het niet dat de dame direct de benen heeft genomen. Nou ja, de wielen dan... Tegen de tijd dat ik weer op beide benen stond en gevallen zaken had opgeraapt was ze al weg en merkte ik dat ik er niet achteraan kon fietsen omdat mijn wiel geblokkeerd stond tegen de inmiddels scheef staande rem. Zit dus zelf met de brokken.