Maxxlite 285.
Ik rijd nu met de bekende Schwalbe Nobby Nic en Racing Ralph, maar daar ben ik ook niet enthousiast over; zeker niet als ze niet nieuw meer zijn, dan glij je ook alle kanten op.
En lek rijd ik nu ook regelmatig....
Een maatje rijdt met de Furious Fred, die glijdt ook meer dan dat-ie rijdt.
Hoe weet je dat trouwens, dat de 285 zo slecht rijdt ? Heb je hem al geprobeerd ?
En lek rijd ik nu ook regelmatig....
Een maatje rijdt met de Furious Fred, die glijdt ook meer dan dat-ie rijdt.
Hoe weet je dat trouwens, dat de 285 zo slecht rijdt ? Heb je hem al geprobeerd ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
[quote="lior63"]Heb je geld te veel?
Ze wegen niks, maar ze zijn ook alleen maar voor de show. Snel lek, slechte grip, slechte rij-eigenschappen.[/quote]
Jij hebt er nog niet mee gereden! En los daarvan, voor sommige ondergronden bieden ze meer grip dan echte noppenbandjes.
Maar ben het wel met je eens dat ze erg duur zijn voor bandjes die zo snel kapot zijn.
Ze wegen niks, maar ze zijn ook alleen maar voor de show. Snel lek, slechte grip, slechte rij-eigenschappen.[/quote]
Jij hebt er nog niet mee gereden! En los daarvan, voor sommige ondergronden bieden ze meer grip dan echte noppenbandjes.
Maar ben het wel met je eens dat ze erg duur zijn voor bandjes die zo snel kapot zijn.
@Perik : Ik dacht andersom - als die zware tractorbanden me al tegenvallen qua grip,(hoewel de NN nog wel een beetje meevalt inderdaad) kan ik misschien beter racebandjes proberen, zeker op het gemiddelde Nederlandse parcours; inclusief snelle binnenband scheelt me dat wel ca. 250 gram per wiel, en dat vind ik nogal wat.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
[quote="KukeleKupers"][quote="lior63"]Heb je geld te veel?
Ze wegen niks, maar ze zijn ook alleen maar voor de show. Snel lek, slechte grip, slechte rij-eigenschappen.[/quote]
Jij hebt er nog niet mee gereden! En los daarvan, voor sommige ondergronden bieden ze meer grip dan echte noppenbandjes.
Maar ben het wel met je eens dat ze erg duur zijn voor bandjes die zo snel kapot zijn.[/quote]
Maar niet voor Nederlandse ondergronden in de winter. Maar als je met NN in de problemen komt al in deze tijd van 't jaar vermoed ik dat er iets niet in orde is met je fiets. Hoe hard pomp je die banden op (bij wat voor een gewicht)? Slechte gewichtsverdeling zou ook nog een probleem kunnen zijn.
Ze wegen niks, maar ze zijn ook alleen maar voor de show. Snel lek, slechte grip, slechte rij-eigenschappen.[/quote]
Jij hebt er nog niet mee gereden! En los daarvan, voor sommige ondergronden bieden ze meer grip dan echte noppenbandjes.
Maar ben het wel met je eens dat ze erg duur zijn voor bandjes die zo snel kapot zijn.[/quote]
Maar niet voor Nederlandse ondergronden in de winter. Maar als je met NN in de problemen komt al in deze tijd van 't jaar vermoed ik dat er iets niet in orde is met je fiets. Hoe hard pomp je die banden op (bij wat voor een gewicht)? Slechte gewichtsverdeling zou ook nog een probleem kunnen zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
Maar heb je al eens met een semi-slick gereden Bertje?
De ondergrond moet echt onzettend strak en glad zijn wil je er voordeel mee behalen.
Zoals Amclassic al vraagt: met welke druk in de banden rij je?
Een halve bar minder kan al een wereld van verschil zijn. Ik vind persoonlijk Schwalbe bandjes pas echt fijn als ik met lage druk rijdt (ong. 1,5 bar)
Ik zou eerst met je luchtdruk spelen voordat je een setje banden van EUR 120 koopt
De ondergrond moet echt onzettend strak en glad zijn wil je er voordeel mee behalen.
Zoals Amclassic al vraagt: met welke druk in de banden rij je?
Een halve bar minder kan al een wereld van verschil zijn. Ik vind persoonlijk Schwalbe bandjes pas echt fijn als ik met lage druk rijdt (ong. 1,5 bar)
Ik zou eerst met je luchtdruk spelen voordat je een setje banden van EUR 120 koopt