Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

project 20 inch peugeot racer

zomerfietser
Forum-lid
Contact

zomerfietser 05 jun 2011 22:15

Via via aan een leuk staal racefietsje gekomen. De 20 inch wielen zijn kompleet vergaan, de ketting één geworden met de omgeving maar wonder boven wonder is het frame nog in prima staat.
Ik ga het dus helemaal herbouwen en gelijk wat versnellingen aanbrengen. Daarvoor moet wel het e.e.a. gebeuren, want een derailleuroog heeft het frame bijvoorbeeld niet. Daarvoor een los achterpadje aangeschaft. Voor wie het fietsje wordt weet ik nog niet want zelfs de jongste dochter rijd al sedert vorig jaar op een 28 inch fiets.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Het is een singlespeed racer waarbij de remkabel nog door de bovenbuis heen loopt ook. Ik ga de remmen hergebruiken want zo'n lange reach hebben de huidige remmen niet. Daarnaast blijft ook het cranckstel (enkelspeed) want ik heb helaas geen 145 of 155 mm dubbel cranckstel meer. Wel zet ik er een voorderrie op om te voorkomen dat de ketting er iedere keer afstuitert. Op de foto staat het frame met een pomp om de enorme afmetigen van het frame te laten zien.

De wielen zijn reeds in de maak. Het achterwiel al opnieuw gebouwd met een tiagra achternaaf. Het voorwiel volgt vanavond. Kortom de komende dagen met het pinksterweekend voor de boeg lekker knutselen en hopen dat ik er een kleine toekomstig grote wielrenner blij mee maak (en wellicht ook zijn of haar papa of mama) Niets is toch leuker dan met de kleine heerlijk te toeren op de racefiets.
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 05 jun 2011 23:33

20 inch is wat vaag, er zijn wel 5 maten die met 20 inch worden aangeduid. Is dit 451mm en zijn de wielen voor tubes of draad/vouwbanden?

zomerfietser
Forum-lid
Contact

zomerfietser 06 jun 2011 00:25

Het is inderdaad 451 mm en voor draadbandjes. Het is voor mij gewoon een leuk projectje, waarbij het eens iets anders is dan het standaard afbouwen van een 28 inch frame met etrto 622 wielen.
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets

Plaats reactie