Carbonfiets op de tacx ?
Ik heb een cube agree gtc pro carbon en in de gebruikershandleiding wordt het gebruik van rollentrainers expliciet afgeraden. Ik kan me voorstellen dat de zijdelingse krachten op de achterpads (patten..? ) te groot wordt.
Overigens ook transportsystemen die klemmen om carbon delen wordt afgeraden, aangezien er breuk aan de binnenzijde zou kunnen ontstaan, dat aan de buitenzijde niet te zien is. Dit zou bij Tack wellicht ook kunnen gebeuren
Overigens ook transportsystemen die klemmen om carbon delen wordt afgeraden, aangezien er breuk aan de binnenzijde zou kunnen ontstaan, dat aan de buitenzijde niet te zien is. Dit zou bij Tack wellicht ook kunnen gebeuren
-
- Forum-lid
mijn fiets heeft al heel wat uurtjes op de tacx gestaan. nix aan de hand. op de weg krijg het frame wel wat meer te voorduuren.
Dat dacht ik in 1e instantie ook, maar hij krijgt wel meer te verduren omdat hij je in evenwicht moet houden.
Ik ben nog steeds van mening dat hij daar tegen zou moeten kunnen... dat ze het zo expliciet in zo'n handleiding schrijven geeft wel weer te denken.. al dekken ze zich natuurlijk overal voor in.
Ik ben nog steeds van mening dat hij daar tegen zou moeten kunnen... dat ze het zo expliciet in zo'n handleiding schrijven geeft wel weer te denken.. al dekken ze zich natuurlijk overal voor in.
Ach op geneesmiddelen staat ook zo vaak dat het niet geschikt is voor zwangere vrouwen. Hebben ze dat getest ? 9/10 keren niet, en zetten ze dat daar gewoon op omdat het anders te veel kost en weinig opbrengt. Dus zouden ze dat bij cube hebben getest ? Waarschijnlijk niet en hoogstwaarschijnlijk doe je er dus ook niets verkeerd mee. Maar als er iets gebeurd is het natuurlijk geen garantie.
-
- Forum-lid
presies daar gaat het om.
Zoekfunctie en je komt enkele topics tegen.
Moraal v/h verhaal: op de weg komen er grotere krachten vrij op je frame dan in de Tacx. Kan dus geen enkel kwaad. Het heilige blad Tour kwam ooit met deze conclusie.
Moraal v/h verhaal: op de weg komen er grotere krachten vrij op je frame dan in de Tacx. Kan dus geen enkel kwaad. Het heilige blad Tour kwam ooit met deze conclusie.
Dat is misschien waar, maar dat zijn wel andere krachten. Op de weg zijn de krachten vrijwel altijd paralel aan de fiets gericht, ook als je schuin in de bocht hangt. Op de tacx heb je te maken met zijdelingse krachten.
-
- Forum-lid HC
perik schreef:Dat is misschien waar, maar dat zijn wel andere krachten. Op de weg zijn de krachten vrijwel altijd paralel aan de fiets gericht, ook als je schuin in de bocht hangt. Op de tacx heb je te maken met zijdelingse krachten.
Allemaal getest door Tour en tot op heden geen enkel schade geval.
What makes the boat go faster?