29ers
-
- Forum-lid
Bedankt perik voor je reactie.
Bedoel je wat betreft de Racing Ralph 29x2.4 gigantisch groot of gigantisch goed ?
Wat zou een betere combi zijn: voorband Bontrager 29x2.1 met achterband RR 29x2.25 of met achter de RR 29x2.4 ?
Bedoel je wat betreft de Racing Ralph 29x2.4 gigantisch groot of gigantisch goed ?
Wat zou een betere combi zijn: voorband Bontrager 29x2.1 met achterband RR 29x2.25 of met achter de RR 29x2.4 ?
To bike or to bike, that\'s not a question.
Denk dat je dan ook rekening moet houden met je velgmaat.
Hier een leuk verslag/testje van het collega-forum:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... brede+band
Hier een leuk verslag/testje van het collega-forum:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... brede+band
simen schreef:Gaan ze dan eindelijk doorbreken de 29ers of blijft het in de marge hangen?
Goeie vraag
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
In een recente editie van BIKE (-magazin.de) stond een uitgebreid artikel over 29ers waarin een aantal 29ers worden getest en een vergelijkende veldtest met directe vergelijking tussen (verder identieke) 26er en 29er. Je raad het al, de 29er was sneller. De redacteur, die naar eigen zeggen nogal sceptisch was over de 29er "hype" is in ieder geval helemaal om. Nog een paar van dit soort artikelen in grote bladen en wellicht slaan de 29ers dan ook in Europa aan.
rubenio schreef: Hoe bevallen de Schwalbe's?
Prima. Maar tot nu toe tevens de enige noppenbanden die ik er onder heb gehad dus weinig vergelijkingsmateriaal.
BartV schreef:In een recente editie van BIKE (-magazin.de) stond een uitgebreid artikel over 29ers waarin een aantal 29ers worden getest en een vergelijkende veldtest met directe vergelijking tussen (verder identieke) 26er en 29er. Je raad het al, de 29er was sneller. De redacteur, die naar eigen zeggen nogal sceptisch was over de 29er "hype" is in ieder geval helemaal om. Nog een paar van dit soort artikelen in grote bladen en wellicht slaan de 29ers dan ook in Europa aan.
Uit de test komt wel duidelijk naar voren dat de grotere wielen minder makkelijk sturen op technische trails.
Maar weegt dat in Nederlands winterwerk op tegen de voordelen bij het rechtdoor rammen op de hobbelige karrensporen en bospaden met soms mulle zandstroken?
Ik overweeg in ieder geval sterk een 29 bij de volgende aankoop.
Ook is het leuk te constateren dat de Europese atb wereld die altijd erg open staat voor vernieuwing zich op dit thema plots erg conservatief opstelt.
Zij is ook tegen
simen schreef: Uit de test komt wel duidelijk naar voren dat de grotere wielen minder makkelijk sturen op technische trails.
Maar weegt dat in Nederlands winterwerk op tegen de voordelen bij het rechtdoor rammen op de hobbelige karrensporen en bospaden met soms mulle zandstroken?
Ja.
Ik kan beide stellingen bevestigen. Op een parcour met heel veel scherpe bochten is een 26" prettiger, maar ik fiets vooral lange stukken door het bos en dan zijn die grote wielen weer prettiger.