wielen 100-110kg
-
- Forum-lid
hallo, ik wil graag beginnen met wielrennen. Fietsen genoeg gezien alleen allemaal met wielen waarvan ik twijfel over de kwaliteit. Ik krijg ook verschillende verhalen te horen in de winkels. Ik kijk naar fietsen die nu net onder de 1000 euro liggen (aanbiedingen). Veel met shimano whr-500 of zoiets. Ik heb de neiging deze wielen te laten liggen en 'vol'gespaakte te nemen. Kan iemand mij een tip geven over goede wielen voor iemand tussen de 100-110 kilootjes. alvast bedankt.
Bezuinig daar niet op. Idd die shimanowielen laten liggen en gaan voor bijv, handgespaakte CXP-33 velgen met 36 spaken. Alleen die niet bij de eerste de beste fietsboer laten maken.
Ik rijd daar ook op met mijn vergelijkbare gewicht. Verder schijnen de Easton Vista's wel te kunnen of (wat duurder) de Easton Circuits.
Ik rijd daar ook op met mijn vergelijkbare gewicht. Verder schijnen de Easton Vista's wel te kunnen of (wat duurder) de Easton Circuits.
DT Swiss RR1.2 velgen met een Shimano/Campagnolo naaf naar keuze en 32 degelijke spaken (bijv. DT Competition of Sapim Race). Rose verkoopt zulke sets met zwarte spaken en Ultegra naven voor 234 euro (10 jaar garantie op spaakbreuk): klik
Extreem degelijke en probleemloze wielen.
Extreem degelijke en probleemloze wielen.
Mao,
mooie wielen die Neutrons, maar ik zocht eigenlijk wielen met een (midden)hoog profiel... Het oog wil ook wat he
Ik heb nu op een fiets Easton Circuits, maar zou op een nieuw op te bouwen fiets graag naar Campa wielen willen kijken.
mooie wielen die Neutrons, maar ik zocht eigenlijk wielen met een (midden)hoog profiel... Het oog wil ook wat he
Ik heb nu op een fiets Easton Circuits, maar zou op een nieuw op te bouwen fiets graag naar Campa wielen willen kijken.
-
- Forum-lid
Rijd sinds kort op Ambrosio fcs 36 spaaks wielen met 115 kg.
Nog te kort om een objectief oordeel te geven.
Zou iig voor handgespaakte wielen 36 spaaks gaan met stevige naven en velgen.
Spaken zou ik voor Sapim extra strong of Sapim race gaan. Heb ik zelf goede ervaringen mee.
Nog te kort om een objectief oordeel te geven.
Zou iig voor handgespaakte wielen 36 spaaks gaan met stevige naven en velgen.
Spaken zou ik voor Sapim extra strong of Sapim race gaan. Heb ik zelf goede ervaringen mee.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
WHR-500 zijn veel te slap voor iemand van 100-110 kg (zelf ondervonden en weeg geen 100kg). Easton EA70 gekocht daar ze volgens advertentie goed zijn tot 150KG maar al snel spaakbreuk. Nu handgespaakte 36 spaaks wielen (Xtreme Race Attack R1). Tot hier toe geen problemen mee.
Campa Zonda moet ook geen probleem geven (volgens mij nog sterker dan Neutrons) en ze zijn ook nog eens heel mooi.
Ga je voor de "sterkste" oplossing dan een setje handgespaakt , maar zoals gast al melde wel laten spaken door een Pro
Ga je voor de "sterkste" oplossing dan een setje handgespaakt , maar zoals gast al melde wel laten spaken door een Pro
-
- Forum-lid
idd een handgespaakt setje bijvoorbeeld door zoran met ultegra naven 36 spaken en mavic sup of cpx33 als je een hoog profiel wil, en dan drie over drie gespaakt.
dan heb je een stel wielen die hufterproof zijn, als je zo zwaar ben met een groot frontaal oppervlak wat 80 % van de weerstand bepaald, dan moet je niet kijken naar de aerodynamica van een setje wielen.
dan heb je een stel wielen die hufterproof zijn, als je zo zwaar ben met een groot frontaal oppervlak wat 80 % van de weerstand bepaald, dan moet je niet kijken naar de aerodynamica van een setje wielen.
Marchisio maakt speciaal voor de liefhebber die iets zwaarder is de Solid wielset. Halfhoge velg (26mm) met zwarte ronde spaken en zwarte naaf.
Naast het feit dat de ronde spaak (28 voor/ 32 achter) sterker is dan een platte zorgt het groter aantal spaken voor comfort, stijfheid en een lange levensduur. Terwijl het gewicht onder de 1800 gram blijft (1785gr).
De Marchisio wielen worden tevens geleverd met een modulaire body hierdoor kan je zonder gereedschap een body inclusief cassette vervangen.Maakt niet uit of het een marchisio campa, schimano 9/10 speed body is.
kijk voor meer informatie op grifotrade.com, dit is de nederlandse importeur.
Naast het feit dat de ronde spaak (28 voor/ 32 achter) sterker is dan een platte zorgt het groter aantal spaken voor comfort, stijfheid en een lange levensduur. Terwijl het gewicht onder de 1800 gram blijft (1785gr).
De Marchisio wielen worden tevens geleverd met een modulaire body hierdoor kan je zonder gereedschap een body inclusief cassette vervangen.Maakt niet uit of het een marchisio campa, schimano 9/10 speed body is.
kijk voor meer informatie op grifotrade.com, dit is de nederlandse importeur.
Kaalpani
- amclassic-fan
- Forum-lid HC