Mavic Cosmic Carbone SLR
Dat geel "mavic logo" is vrij klein en op 5min van de wielen. Sticker aan logo losprutsen, net vergenoeg lostrekken en met scherp mes afsnijden.
Met de schaar lukt ook maar dan moet je sticker iets verder lostrekken wat je nadien minimaal ziet. En we willen fijn werk afleveren:D
Ik had deze wielen vorig jaar al gekocht, toen verder verkocht aan een fietscollega van de club en had er al snel spijt van omdat deze zo goed waren.
Ik vind de premium's mooier dan de sl09 uitvoering.
Met de schaar lukt ook maar dan moet je sticker iets verder lostrekken wat je nadien minimaal ziet. En we willen fijn werk afleveren:D
Ik had deze wielen vorig jaar al gekocht, toen verder verkocht aan een fietscollega van de club en had er al snel spijt van omdat deze zo goed waren.
Ik vind de premium's mooier dan de sl09 uitvoering.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:58
EDIT Daniel: 2e keer dat ik jouw verkooptopic op moet ruimen!
Bij deze een officiele waarschuwing!
Bij deze een officiele waarschuwing!
-
- Forum-lid
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 08 mei 2004 22:50
Heeft er al iemand ervaring met de SLR? Ik ben benieuwd of de carbonnen spaken iets aan de stijfheid doen. Het lijkt we een ideale allround setje.. als het niet teveel waait.
CP
CP
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
ja
Blijkbaar zijn er onder ons nog niet veel mensen die ermee rondrijden. Ben ook enorm benieuwd naar wat de wielen waard zijn. Volgende week koop ik me een setje Cosmic Carbone maar twijfel echt tussen de SL en SLR. Rationeel zou ik voor SL gaan, emotioneel voor SLR!
Ik heb de SLR's gekocht. Ik was zoekende naar hoge, stevige carbon wielen (ik weeg zelf zo'n 95 kg). Bij de LBS hingen de SL en de SLR onder elkaar. De FM gaf aan dat ze allebei zonder problemen mijn gewicht aan zouden moeten kunnen.
De keuze is op de SLR's gevallen omdat ik ze er beter uit vind zien dan de SL's. Ik heb de SLR's meegekregen om ze een weekend te proberen. Ik was na een weekend (zo'n 250 km) om. Deze wielen zijn stijver dan mijn Eastons (EA70).
Inmiddels heb ik er ruim 1000 kilometer opzitten en ik heb tot op heden geen spijt van de keuze. Ze zijn nog steeds helemaal recht en superstrak.
Natuurlijk heb je met deze wielen last van zijwind, maar goed dat hoort bij de keuze voor hoge wielen.
Of ze het prijsvershcil waard zijn laat ik aan jullie zelf over, voor mij persoonlijk vond ik het prijsverschil tegenover de uitstraling acceptabel. MAar goed dat is mijn mening.
Tot slot als het gaat over grote gaten in de velg, de SL en de SLR doen hier niet heel erg veel voor elkaar onder.
De keuze is op de SLR's gevallen omdat ik ze er beter uit vind zien dan de SL's. Ik heb de SLR's meegekregen om ze een weekend te proberen. Ik was na een weekend (zo'n 250 km) om. Deze wielen zijn stijver dan mijn Eastons (EA70).
Inmiddels heb ik er ruim 1000 kilometer opzitten en ik heb tot op heden geen spijt van de keuze. Ze zijn nog steeds helemaal recht en superstrak.
Natuurlijk heb je met deze wielen last van zijwind, maar goed dat hoort bij de keuze voor hoge wielen.
Of ze het prijsvershcil waard zijn laat ik aan jullie zelf over, voor mij persoonlijk vond ik het prijsverschil tegenover de uitstraling acceptabel. MAar goed dat is mijn mening.
Tot slot als het gaat over grote gaten in de velg, de SL en de SLR doen hier niet heel erg veel voor elkaar onder.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb gisteren ook een set SLR's gekocht. Ik heb er wel nog maar heel even kunnen mee rijden. Eerste indruk: enorm strak, en zalige sound!
Of ze het door Mavic opgegeven gewicht halen, lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb het voorwiel gewogen met velglint en snelspan ik kwam op 820g. Toch 60 gram meer. Het achterwiel kwam op 920g, ook met snelspan en velglint.
Nu ja, over die extra grammen struikel ik niet, ik hoop gewoon dat ze goed rijden en betrouwbaar zijn.
Met het verlengde weekend trekken we naar de Vogezen, dus daar worden ze pas echt gedoopt!
Grtz
Of ze het door Mavic opgegeven gewicht halen, lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb het voorwiel gewogen met velglint en snelspan ik kwam op 820g. Toch 60 gram meer. Het achterwiel kwam op 920g, ook met snelspan en velglint.
Nu ja, over die extra grammen struikel ik niet, ik hoop gewoon dat ze goed rijden en betrouwbaar zijn.
Met het verlengde weekend trekken we naar de Vogezen, dus daar worden ze pas echt gedoopt!
Grtz
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
gewicht van wielen is altijd kaal, dwz zonder velglint, snelspanner en (soms) ook zonder lockring).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®