Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

[gezocht]Redactie voor wielren community

robinv
Forum-lid

robinv 25 sep 2008 15:34

Hi

Ik ben bezig met het starten van de website www.wielren.net
Het moet een web community met wielrennieuws, wielren foto's enz. worden
Leden kunnen er ook foto's posten en er komt uiteraard een forum bij.

Hierbij heb ik echter wel (vrijwillige) hulp nodig van mensen met dezelfde passie.

Waar ik op het moment dus naar op zoek ben zijn mensen die wellicht al een beetje ervaring met websites hebben, en willen helpen om de site klaar voor de start te maken.
Dat wil zeggen:
- Beginnen met het vullen van het nieuws
- Foto's posten enz.

Maar ook:

Leden werven, het forum actief maken, en wellicht als je ervaring hebt, nu al even helpen met de menu's van de site in te delen.

Nogmaals, al dit is op het moment (nog?) op vrijwillige basis.

Als je interesse hebt om mee te doen, kan je hieronder reageren, en dan zal ik contact met je opnemen.

Zet hierin o.a.:

Je naam:

leeftijd:

ervaring met nieuwsberichten schrijven:

ervaring met het meehelpen/beheren van een website:

en wellicht je motivatie:

Bedankt alvast!

Robin

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 25 sep 2008 16:04

Er bestaan al verschillende wieler/fiets forums. Je moet jezelf goed afvragen wat jouw website onderscheid met de andere en of wat het toevoegt?

Veel succes, in ieder geval. Kost veel tijd voor dat je een goed lopende site hebt met veel actieve leden.

robinv
Forum-lid

robinv 25 sep 2008 17:03

mister_arby schreef:Er bestaan al verschillende wieler/fiets forums. Je moet jezelf goed afvragen wat jouw website onderscheid met de andere en of wat het toevoegt?

Veel succes, in ieder geval. Kost veel tijd voor dat je een goed lopende site hebt met veel actieve leden.

Ik merk dat er geen heel complete site is, die helemaal gericht is op wielrennen.

En dan bedoel ik
Reviews op allerlei onderdelen
Nieuwsberichten
Forum
Wielrenfoto's met mogelijkheid om leden deze te laten toevoegen.

Bij elkaar.

Het is meestal maar een van deze, of een paar maar niet compleet.

Dat is wat wielren.net uniek (gaat) maken.

corniel
Forum-lid HC

corniel 25 sep 2008 17:13

Maar dan stel ik de wedervraag: waarom alleen beginnen, waarom sluit je je niet bij een bestaande site aan? Er is een reden dat de site die je voor ogen staat er nog niet is: dat kost heel veel tijd en inzet, dat is door kleine groepen mensen niet op te brengen...

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 25 sep 2008 17:13

robinv schreef: Ik merk dat er geen heel complete site is, die helemaal gericht is op wielrennen.

En dan bedoel ik
Reviews op allerlei onderdelen
Nieuwsberichten
Forum
Wielrenfoto's met mogelijkheid om leden deze te laten toevoegen.

Bij elkaar.

Het is meestal maar een van deze, of een paar maar niet compleet.

Dat is wat wielren.net uniek (gaat) maken.

Al eens gekeken op http://www.wielertoerist.nl. Kun je ook lid worden van Cycling Team WielerToerist via http://www.ctwt.nl

Denk zelf dat we voor het Nederlandse taalgebied al genoeg sites hebben. Maar veel succes, hell of a work om iets moois te maken en goed te onderhouden!
What makes the boat go faster?

robinv
Forum-lid

robinv 25 sep 2008 19:46

Hoi,

Bedankt voor de tips-hints.
Om te beginnen met Livio Livius, ik heb deze `advertentie´ niet voor niks geplaatst, naar het team ben ik op zoek.

En GastheerG, ambitie kan ik niet goed uit tekst laten blijken, daar ben ik niet goed in.
Uiteraard is deze layout tijdelijk, maar ik moet iets hebben om de site te vullen, deze layout heb ik snel in elkaar geflanst, om een beeld te krijgen hoe het systeem eruit moet zien.
De site moet immers pas in het nieuwe wielerseizoen gaan draaien.

Over de banner:
Ik had er een gemaakt in photoshop, maar door een fout op de server van de host (en het domme toeval dat ik mijn backup verwijderde) is deze weg, en moest ik wel iets als banner hebben.

En ten slotte,

Ik zou het helemaal geweldig vinden als er items over de wielerhistorie op komen, het boeit me erg, en met mij genoeg andere mensen.
Het iets ervoor terug krijgen kan ik helaas als student zijnde nu niet regelen, en voor de toekomst niet garanderen.
Uiteraard als er inkomsten komen via de site, zullen er ook beloningen komen, want net als u ben ik er geen fan van als ik iets doe zonder er iets voor terug te krijgen.
Echter doet de waardering die ik krijg als ik iets vrijwillig doe, het meestal goed maken.
Mijn mening is ook dat als het iemands passie is, er niet direct geld achter hoeft te zitten.
Maar dat maakt ook niet uit.

Ik hoop dat ik wat mensen gewillig kan maken om mij te helpen, en er, zodra er op welke manier dan ook geld via binnenkomt, wellicht een leuke cent mee kan verdienen. :-)

fabian
Forum-lid

fabian 25 sep 2008 20:14

Heb je al een keer gekeken op wielrennen.net? Een erg goede site qua agenda en uitslagen.

robinv
Forum-lid

robinv 26 sep 2008 00:31

Dat begrijp ik. maar als ik beloningen in een voorstel zet, vind ik ook dat ik deze uiteindelijk moet kunnen uitloven, en niet de afspraak niet nakomen omdat de site niet loopt.
Dus moet er eerst keihard met een team aan gewerkt worden.
en dat team zoek ik nu

frankvanr.
Forum-lid

frankvanr. 26 sep 2008 13:26

@robinv

[positief advies modus]

GastheerG geeft je een zeer belangrijk, om niet te zeggen 'onbetaalbaar', advies. Je studeert, dus je bent vast hartstikke goed in staat om met enige afstand naar je eigen plan te kijken. Mijn indruk is echter dat je te ver in het traject zit met je gedachten om kritisch te kijken naar de fundamentele keuze 'onder' je plannen.

Ik doe een poging het wat concreter te maken: jij wil een wielercommunity starten. Uit enthousiasme, uit je liefde voor het wielrennen. Je hebt het idee (kennelijk) dat er behoefte is aan (nog) een community. Je hebt bedacht hoe het eruit moet zien, zelfs al een eerste, voorzichtige technische opzet gemaakt. Ik noem dat: de infrastructuur. Je wil je plannen gaan vormgeven. Dit kan je niet alleen, dus zoek je mensen onder meer op dit forum. Nu komt de bottleneck: wat heb je bezoekers/leden van je community te bieden waardoor ze (ook) jouw community wel 'moeten' bezoeken? Wat maakt jouw community de moeite waard? En daar bovenop: om de door jou bedachte vormgeving (inhoud/toonzetting/onderwerpaccenten/(on)afhankelijkheid van de industrie/doelgroepformulering en -afbakening) in onderscheidende artikelen en features om te zetten, is het heel belangrijk dé mensen te zoeken die jouw plan begrijpen, jouw visie delen en daar hard voor willen werken. Als jij niet in staat bent jouw visie exact in de content van jouw community te vertalen, zul je tekortschieten in je onderscheidende vermogen ten opzichte van de al bestaande communities, en maak je nauwelijks kans van slagen om bezoekers te lokken. Dit betekent dus: einde verhaal.

Om het verhaal een positieve draai te geven: hoe beter jij de fundamentele vragen onder al deze keuzes weet te beantwoorden, des te meer kans van slagen heeft je plan. Dus nu weer terug naar waar ik deze reactie mee begon, namelijk mijn indruk dat je te ver in het traject zit te dagdromen, en er niet kritisch genoeg naar kijkt.
Getuige je laatste posting, heb je geen budget (klaarliggen) om op voorhand een beloningsstructuur te kunnen bieden. Maar waarom zouden mensen dan hun energie steken in een project waar ze hard hun best moeten doen om onderscheidend te zijn ten opzichte van de bestaande communities? Wie kunnen dat uberhaupt? Elke goedwillende amateurschrijver? Krijg je die inhoudelijk op jouw lijn en hebben die de skills om onderscheidende invalshoeken te kiezen en uit te werken, of loop je met deze groep (waaraan je weinig eisen mag stellen maar dus ook niet teveel verwachtingen van mag hebben) het risico dat de uitvoering van je plan niet uitstijgt boven 'meer van hetzelfde'. En hoe lok je dan nog publiek naar je site?
De oplossing kan zijn beroepsschrijvers aan te trekken of amateurs met een meer dan gemiddeld talent. De waarde die deze mensen kunnen inbrengen, zullen ze waarschijnlijk niet voor niets aan jouw plan schenken. Want hun talent kan wellicht elders wél verguld worden.
En nu mijn punt: de meest basale vraag die jij jezelf moet stellen is of je het low-profile wil doen (met een hoog risico van niet-slagen) of dat je het serieus aanpakt, geld investeert en daarmee kwaliteit 'inkoopt' waarmee je je community kan onderscheiden. Een businessplan, kortom. Gezellige, goedbedoelde zolderkamerforums die uitgroeien tot een goedlopende site waarmee geld verdiend kan worden zien regelmatig het licht, maar worden steeds zeldzamer nu vrijwel elke maatschappelijk onderwerp al een paar online gemeenschappen kent. Wil je het tóch proberen? Probeer het dan goed! :-)

PS: veel woorden, ik weet het, maar hopelijk de moeite waard.
PPS: Ik zit in de wereld van uitgeverijen, dus dicht mezelf op dit gebied enige expertise toe. ;-)

[/positief advies modus]
When you\'re going through hell.... keep going!

thja14
Forum-lid

thja14 26 sep 2008 13:42

Kijk een op http://www.pezcyclingnews.com/ en dan denk ik dat je ziet dat je idee niet meer nieuw is maar gewoon een kopie van die site, het forum uitgezonderd, niet lullig bedoelt, maar denk dat die site precies is wat je bedoelt. Wat je daar dan aan toevoegd is de Nederlandse taal, aan jou om te bekijken of dat genoeg is. Pez krijgt overigens wel veel hits.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Plaats reactie