Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

De Rosa King 3

jurgen2
Forum-lid

jurgen2 22 sep 2008 19:06

Op het internet vind je vele reviews over bijna alle fietsen... maar niet over de De Rosa King 3! Persoonlijk vind ik het een prachtig frame!
Heeft iemand ervaringen met de King 3? Zoja, kun je me wat meer info geven over de stijfheid/stevigheid van het frame? Momenteel rijd ik een Pinarello Prince

Ik twijfel over m'n volgende frame, misschien toch maar een King 3! (Voor de duidelijkheid, ik heb het voor competitie nodig. Ik weeg 80kg en ben 1m88)

Bedankt!

[img=http://www.roadcyclinguk.com/news/image ... ng3_hi.jpg]
Geef toe... een plaatje!
Potenza aggiunta a potenza - Pinarello

bora
Forum-lid

bora 22 sep 2008 19:08

mooie fiets maar waarom deze ruilen voor een prince!!!?

jurgen2
Forum-lid

jurgen2 22 sep 2008 19:10

bora schreef:mooie fiets maar waarom deze ruilen voor een prince!!!?

Als de kwaliteit gelijk is, waarom niet? Eens iets anders kan geen kwaad. Al vraag ik me sterk af of ik (persoonlijk, subjectief) iets beters vind dan een Pinarello op dit moment!
Potenza aggiunta a potenza - Pinarello

bora
Forum-lid

bora 22 sep 2008 19:12

welke cat. rijd je?
anders gebruik je de da rosa voor de trainings tochtjes?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 22 sep 2008 19:23

Die De Rosa vind ik 10x zo mooi (en ongeveer 1000x zo speciaal) als een Prince, maar zou ik nooit voor wedstrijdjes durven gebruiken (gister toevallig weer eens een klassieker gereden, en het aantal gecrashte renners was niet meer op 1 hand te tellen. Zou daar toch niet graag tussen liggen met een frame van +3k euro...).

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat je Prince stijver is (ook gezien de filosofie van Pina: geen ultralichte en daardoor slappere frames)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 sep 2008 20:17

jurgen2 schreef:

Als de kwaliteit gelijk is, waarom niet? Eens iets anders kan geen kwaad. Al vraag ik me sterk af of ik (persoonlijk, subjectief) iets beters vind dan een Pinarello op dit moment!

Denk inderdaad dat als je een Prince gewend bent, er met een King 3 erop achteruit ga qua rijeigenschappen!

Als je de "looks" belangrijker vind zou ik voor de King gaan, het is inderdaad een prachtig frame.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

eriks.
Forum-lid

eriks. 22 sep 2008 22:12

Ik rij zelf op een De Rosa King 1 niets dan lof.
Een superstijf frame en qua uiterlijk mooi door zijn soberheid.
Een fijne bijkomstigheid vind ik dat De Rosa exclusiever overkomt dan Pinarello.
Je ziet meer Pinarello's dan De Rosa's.

Een vriend van mij rijdt op een Pinarello Paris.
Volgens hem ook een superstijf frame.
De Prince zal daar weinig voor onder doen.
Persoonlijk vind ik de kleuren van Pinarello te aanwezig om niet van druk te spreken.
Maar dat is een kwestie van smaak.

Ik denk dat ze kwalitatief niet veel onder doen van elkaar.

In deze (prijs)categorie is het vaak meer een kwestie van wat vind je mooi dan wat is beter.

Veel succes met deze moeilijke keuze.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 sep 2008 23:07

Erik S. schreef: Persoonlijk vind ik de kleuren van Pinarello te aanwezig om niet van druk te spreken.

Bij de Prince BOB (black on black) is er weinig kleur aanwezig! ;)

[img=http://www.pinarello.com/images/prince_422_big.jpg]

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 sep 2008 23:33

jurgen2 schreef:

Als je iets beters wilt dan die Pina moet je gewoon afstappen van die Italiaanse merken. Met een Scott of Cervelo heb je kwalitatief gewoon een betere fiets.

Ben je volgend jaar dan nog junior of word je belofte? Of haal ik je met iemand anders door de war.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 23 sep 2008 22:10

Amclassic-fan schreef: Als je iets beters wilt dan die Pina moet je gewoon afstappen van die Italiaanse merken. Met een Scott of Cervelo heb je kwalitatief gewoon een betere fiets.

Of je met een Scott of een Cervelo een kwalitatief betere fiets heb betwijfel ik, als het hier over de Prince gaat.

"Kwaliteit is soms een synoniem voor eigenschap, maar wordt vaak gebruikt om aan te duiden of iets of iemand aan zijn doel beantwoordt."

Persoonlijk denk ik dat de Prince als koersfiets zich zeker kan meten met bovengenoemde merken.

michiel_
Forum-lid

michiel_ 24 sep 2008 01:46

Wat ik wel mooi vind aan dit frame is dat het in hele grote maten geleverd wordt. En voor iemand als ik met een lengte van 2m is dat best fijn. Dus ik houd hem zeker in m'n achterhoofd als volgende fiets.

Plaats reactie