Trek 8500
Ik ben mij aan het orienteren voor een nieuwe fiets.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een overjarige Trek 8500 model 2008.
Ziet er puik uit met de XT groep.
Helaas zitten er ook Bontrager onderdelen op, zoals de zadelpen en zadel, stuurpen en stuur en de wielen.
Ik heb ooit een Klein Attitude gehad en mijn ervaringen waren als volgt, perfect frame en de onderdelen van Bontrager vond ik een drama.
Dus na een half jaar weer verkocht.
Wie heeft een Trek 8500 en kan mij zijn ervaring geven.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een overjarige Trek 8500 model 2008.
Ziet er puik uit met de XT groep.
Helaas zitten er ook Bontrager onderdelen op, zoals de zadelpen en zadel, stuurpen en stuur en de wielen.
Ik heb ooit een Klein Attitude gehad en mijn ervaringen waren als volgt, perfect frame en de onderdelen van Bontrager vond ik een drama.
Dus na een half jaar weer verkocht.
Wie heeft een Trek 8500 en kan mij zijn ervaring geven.
Wat zou er drama kunnen zijn van een bontrager zadelpen?
Bij drivetrainonderdelen zoals shifters kan ik me iets voorstellen maar bij een zadelpen.
Ik ben zelf namelijk best te spreken over het huismerk van trek , goede prijs/kwaliteit en qua gewicht ook niet ondermaats vergleken met concurrentie in dezelfde prijsklasse.
Een maatje van mij heeft een tijdje een trek 8500 gehad en die was er best over te spreken.
Licht, mooi vormgegeven frame met strakke decals.
Grtz.
Rubenio
Bij drivetrainonderdelen zoals shifters kan ik me iets voorstellen maar bij een zadelpen.
Ik ben zelf namelijk best te spreken over het huismerk van trek , goede prijs/kwaliteit en qua gewicht ook niet ondermaats vergleken met concurrentie in dezelfde prijsklasse.
Een maatje van mij heeft een tijdje een trek 8500 gehad en die was er best over te spreken.
Licht, mooi vormgegeven frame met strakke decals.
Grtz.
Rubenio
Dat heb je nu eenmaal bij een Trek, je krijgt er sowieso Bontrager bij
Over de Bontrager parts op een 8500 hoef je je helemaal geen zorgen te maken, denk ik. Die zijn niet echt van de instapklasse...
Bovendien staat niets je in de weg de onderdelen te upgraden. Succes ermee.
Over de Bontrager parts op een 8500 hoef je je helemaal geen zorgen te maken, denk ik. Die zijn niet echt van de instapklasse...
Bovendien staat niets je in de weg de onderdelen te upgraden. Succes ermee.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
- Forum-lid
TiesT schreef:En voor 150euro heb je een complete ritchey WCS kit. De bontrager spullen voor een paar tientjes op mp en klaar:).
Dan zit je natuurlijk nog steeds met je bontrager wielen.
-
- Forum-lid
Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn maar als je alles bontrager onderdelen wil vervangen dan horen hier ook de wielen bij.
Ik ben ook voor een mtb aan het kijken en de 8000/8500 zijn voor mij ook in de race. Weet iemand of ik met een 19,5 inch (49,5 cm) met een zadelhoogte van 83 cm kan rijden?
Ik ben ook voor een mtb aan het kijken en de 8000/8500 zijn voor mij ook in de race. Weet iemand of ik met een 19,5 inch (49,5 cm) met een zadelhoogte van 83 cm kan rijden?
Bedankt iedereen voor de informatie.
Na wat hier en daar informeren laat ik de Trek 8500 toch aan mij voorbij gaan.
Ik ben mij aan het verdiepen in Scott Scale of Specialized.
Het gaat om een hoop geld dus wil een goede aankoop doen en niet impulsief een nieuwe fiets kopen.
Adviezen zijn altijd welkom.
Na wat hier en daar informeren laat ik de Trek 8500 toch aan mij voorbij gaan.
Ik ben mij aan het verdiepen in Scott Scale of Specialized.
Het gaat om een hoop geld dus wil een goede aankoop doen en niet impulsief een nieuwe fiets kopen.
Adviezen zijn altijd welkom.
-
- Forum-lid
Verdiepen in verschillende fietsen is natuurlijk nooit verkeerd. Het is in ieder geval erg belangrijk dat het frame voor je geschikt is. Als ik het goed heb dan heeft een specialized en trek altijd een lange bovenbuis, bij een scott is die weer wat korter.
In ieder geval succes met je zoektocht.
In ieder geval succes met je zoektocht.
gaisdergerman schreef:Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn maar als je alles bontrager onderdelen wil vervangen dan horen hier ook de wielen bij.
Jep, deed ik ook.
-
- Forum-lid
Hmm ik had verwacht dat het niet zou gaan!
Maargoed het is nu te laat, heb namelijk al een stevens manic gekocht. Ook niet verkeerd vind ik zelf
Maargoed het is nu te laat, heb namelijk al een stevens manic gekocht. Ook niet verkeerd vind ik zelf