centaur vs. ultegra SL
Voor de wedstrijden zou ik voor de Ultegra gaan.
Reden: vervangen is een stuk goedkoper, de kans dat je wat moet vervangen is aanwezig indien je een keer onderuit gaat.
Verder is het een degelijk goed systeem, en voor het gewicht hoef je het echt niet te doen, de kans dat je een klimtijdrit gaat doen is niet echt aanwezig.
Maar goed de campa politie zal zeker een andere mening bedeeld zijn....
Reden: vervangen is een stuk goedkoper, de kans dat je wat moet vervangen is aanwezig indien je een keer onderuit gaat.
Verder is het een degelijk goed systeem, en voor het gewicht hoef je het echt niet te doen, de kans dat je een klimtijdrit gaat doen is niet echt aanwezig.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
- daniel1975
- Forum-lid HC
Beetje flauw dat er direct het woord "Campapolitie" bijgehaald moet worden.
Dat het mooier is zijn we het met meer dan 50% van de stemmen wel eens. Dat het kwalitatief gelijk is zijn we het ook wel over eens, en dat Shimano een groot deel van z'n populariteit te wijten heeft aan de prijsstelling en pre-montage bij complete fietsen ook.
Dat het mooier is zijn we het met meer dan 50% van de stemmen wel eens. Dat het kwalitatief gelijk is zijn we het ook wel over eens, en dat Shimano een groot deel van z'n populariteit te wijten heeft aan de prijsstelling en pre-montage bij complete fietsen ook.
Less is bore
Maakt geen zak uit, koop gewoon wat je mooi vindt.
- de zwarten
- Forum-lid HC
MarZ schreef:Voor de wedstrijden zou ik voor de Ultegra gaan.
Bij mijn weten gaat bij een valpartij voornamelijk achterderailleurs en shifters kapot. Losse Ultegra shifters zijn nog altijd duurder dan losse centaur shifters (en centaur shifters zijn lichter, en in 2009 schakelen ze meerdere tanden tegelijk van licht naar zwaar). Ultegra achterderailleur is wel een stuk goedkoper dan centaur RD, en lichter bovenop.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
@ de zwarte
Je hebt helemaal gelijk. Maar bovenal moet je voor jezelf uitmaken welke jij mooier vind en met welke je altijd hebt gereden. Kwaliteit verschil is er nauwelijks tot niets. Of je de centaur groep mooier vind moet je natuurlijk zelf weten, maar ik vind het veel mooier:d
Je hebt helemaal gelijk. Maar bovenal moet je voor jezelf uitmaken welke jij mooier vind en met welke je altijd hebt gereden. Kwaliteit verschil is er nauwelijks tot niets. Of je de centaur groep mooier vind moet je natuurlijk zelf weten, maar ik vind het veel mooier:d
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik zou eerst eens voelen hoe de nieuwe Campagnolo shifters aanvoelen. De centaur beloven alvast veel waar voor hun geld.
Zoals ten overvloede, de kwaliteit is niet het punt, wel het 'gevoel' en het uitzicht op je fiets.
Zoals ten overvloede, de kwaliteit is niet het punt, wel het 'gevoel' en het uitzicht op je fiets.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®