wrk schreef:Mooi dat er zoveel reacties zijn. Als ik het goed begrijp, vinden de meesten centaur mooier, maar is er kwalitatief geen verschil. In dat geval neig ik toch naar ultegra sl, wat toch zeker zo'n 150 euro goedkoper is. Als ik voor campa kies, moet bovendien mijn shimanobody worden vervangen.
Maar ik ben er nog niet helemaal uit...
Hoi,
Niks persoonlijks maar da's nu typisch de foute, kortzichtige logica van de moderne maatschappij.
Die 150 Euro ben je al gauw weer kwijt bij Shimano aan onderhoud en vervangingen van kettingen en cassettes en dies meer. Daar tellen we nog niet de tijd en benzine die je besteed met het op en afhalen van je fiets en de derving en wat dan nog.
Aan jou de keuze.
Campa spul kan altijd worden hersteld en gaat gewoon langer mee, alles straalt gewoonweg kwaliteit en vakmanschap uit terwijl Shimano zo onpersoonlijk vaalgrijs en doods is. Ieder zijn meug en ik wil hiermee geenszins een oeverloze welles-nietes polemiek mee opzetten.
Dat gezegd zijnde, de Centaur 09 gruppo is gewoonweg fantastisch goed en die shifters vallen in levende lijve qua vorm meer dan goed mee. Het is echt een stap vooruit op alle gebied.
Een ding mis ik en da's een duidelijk hoorbare klik bij het opschakelen, iets wat ik en met mij vele anderen, ook al de 08 Record/Chorus generatie verweet.
Al bij al vind ik de vergelijking met de Ultegra groep behoorlijk mank. Dit is duidelijk van een hoger gehalte, zowel puur technisch als louter economisch of esthetisch.
Ciao,