Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuweling stelt vraag...

m@rk
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2008 14:06

m@rk 19 sep 2008 01:53

Weer zo`n nieuweling die met vragen zit ;)!

Afijn. Ik wil graag weer een beetje aan sport doen (vroeger wel aan MTB gedaan, maar niet helemaal mijn ding) en nu leek mij wielrennen best leuk. Ik heb nog nooit echt op een racefiets gezeten (afgezien van `t rondje door de straat op m`n pa`s Pinarello), maar mijn doel is om 1 of 2 keer in de week een tochtje te maken (50 tot 80 km). Just for fun. Hopelijk groeit `t uit tot een verslaving, maar misschien dat ik `t na een half jaar ook wel voor gezien houd, dat durf ik nu nog niet te zeggen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik moet dus een fiets hebben en nu heb ik wel een leuke 2ehands gezien bij een (voor mij) bekende dealer om de hoek. Mijn vraag is natuurlijk of `t wat is, of dat ik misschien €200,- extra kan uitgeven en er één op `t internet te kopen. Ik ben 2 meter lang en ongeveer 90 kilo, niet echt een standaard lichaam, als ik dat zo mag omschrijven. Zou `t wat voor mij zijn?! Is die prijs redelijk, ervan uitgaande dat ie goed onderhouden is.

Link naar fiets

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 19 sep 2008 02:00

Het belangrijkste is dat het voor jou de juiste framemaat is.
Laat je opmeten door de FM, zodra je de juiste framemaat weet kun je verder gaan zoeken.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

nagyru80

nagyru80 19 sep 2008 16:43

Kun je niet beter pa's Pinarello lenen (als jullie v.w.b. lengte ongeveer overeenkomen)
Kun je gelijk de blitz maken en kun je verder sparen tot je zeker weet of je het echt leuk vindt en gelijk een betere fiets kopen.
En alleen rijden is niet zo leuk, zoek een paar maatjes erbij. Stimuleert veel meer

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 19 sep 2008 20:01

nagyru80 schreef:Kun je niet beter pa's Pinarello lenen (als jullie v.w.b. lengte ongeveer overeenkomen)
Kun je gelijk de blitz maken en kun je verder sparen tot je zeker weet of je het echt leuk vindt en gelijk een betere fiets kopen.
En alleen rijden is niet zo leuk, zoek een paar maatjes erbij. Stimuleert veel meer


of met z'n vader fietsen! Oneej kan natuurijk niet samen op een fiets :P

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 19 sep 2008 20:34

ik denk dat je wel betere prijs kwaliteit zal kunnen vinden eig... ik weet niet of die scirocco wielen wel wat gewicht aankunnen, dat lijkt mij toch nooit gezond met zo'n gegroepeerde spaken...
en qua duurzaamheid begin je bij campa best vanaf veloce is mij gezegd...

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 19 sep 2008 21:37

Je moet je maat goed bij de fietsenmaker gaan opmeten, dan moet je doen. Vooral omdat je toch al vrij lang bent. Verder is dit de best tijd om een fiets aan te schaffen, er komen nu langzaam al aanbiedingen vanwege nieuwe fietsen van 2009.
Verder zou ik persoonlijk geen dure fiets kopen, want misschien vind je fietsen wel niet leuk en zit je daar met je goede fiets. Koop een kwaliteit/prijs fiets, voor niet al te veel geld! Kijkend naar Canyon, Bull enz

m@rk
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2008 14:06

m@rk 20 sep 2008 00:57

nagyru80 schreef:Kun je niet beter pa's Pinarello lenen (als jullie v.w.b. lengte ongeveer overeenkomen)
Kun je gelijk de blitz maken en kun je verder sparen tot je zeker weet of je het echt leuk vindt en gelijk een betere fiets kopen.
En alleen rijden is niet zo leuk, zoek een paar maatjes erbij. Stimuleert veel meer


Nee dat is geen optie. M`n pa is namelijk 'iets' kleiner;)
jona91 schreef:ik denk dat je wel betere prijs kwaliteit zal kunnen vinden eig... ik weet niet of die scirocco wielen wel wat gewicht aankunnen, dat lijkt mij toch nooit gezond met zo'n gegroepeerde spaken...
en qua duurzaamheid begin je bij campa best vanaf veloce is mij gezegd...


Ik weet zeker dat er nog wel wat van de prijs af kan, daar ben ik niet zo bang over. Maar waarom zou deze prijs/kwaliteitsverhouding niet goed zijn. Te veel geld voor `t geleverde product?! Ik kan trouwens weinig over die Scirocco wielen vinden op `t internet over stevigheid e.d.
simic schreef:Je moet je maat goed bij de fietsenmaker gaan opmeten, dan moet je doen. Vooral omdat je toch al vrij lang bent. Verder is dit de best tijd om een fiets aan te schaffen, er komen nu langzaam al aanbiedingen vanwege nieuwe fietsen van 2009.
Verder zou ik persoonlijk geen dure fiets kopen, want misschien vind je fietsen wel niet leuk en zit je daar met je goede fiets. Koop een kwaliteit/prijs fiets, voor niet al te veel geld! Kijkend naar Canyon, Bull enz


Ja, mocht ik iets kopen dan laat ik `t zeker opmeten. Waarschijnlijk heb ik toch de meest grote framemaat nodig, maar dat kan natuurlijk altijd verrassend uitvallen. Een te dure fiets ga ik zeker niet kopen, maar een te goedkope ook zeker niet...


Gr Mark

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 442
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 20 sep 2008 02:13

Leuke fiets. Laat de fiets afstellen en maak dan eens een behoorlijke proefrit. Ga dan op je gevoel af. Je kunt op internet altijd betere fietsen vinden voor hetzelfde geld, maar wil je er op gokken dat je er dan goed op zit?

Ik heb op diverse sites gezien dat de wielen max. 80kg kunnen hebben. Maar wanneer de fiets bevalt dan kun je daar nog altijd met de FM over onderhandelen.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 20 sep 2008 12:45

Vind deze fiets aan de dure kant. Er stond laatst een Red Bull Pro SL o.i.d. in maat 63 op Marktplaats, met Ultegra triple en Easton Circuit wielen voor 650 euro.

janbianchi
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:23

janbianchi 20 sep 2008 13:07

Die wielen gaan je gewicht denk ik niet houden. Ik had ook wielen die zo waren ingespaakt en na 1500 km zat er een slag in. Moet wel zeggen dat het Sibilo's waren, maar leken erg op deze wielen, en qua stijfheid was het ook niet echt super. € 650 vindt ik ook wat aan de dure kant voor deze 2e hands.

pim3
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 06 mei 2007 21:26

pim3 20 sep 2008 18:42

Jongens, die Scirocco's zijn oerdegelijk. Okee, misschien niet niveau Easton Circuit, maar Campa staat er om bekend dat ze erg goede wielen maken. Ik verwacht dat die wielen jou wel gaan houden. Misschien eens intypen bij "zoek": scirocco ;)

@ Janbianchi: Ik denk niet dat je een stel Campa wielen kunt vergelijken met Sibilo's (ik ken het merk niet) alleen aan de hand van een enigszins overeenkomend spaakpatroon.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

Plaats reactie