Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuweling stelt vraag...

m@rk
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2008 14:06

m@rk 21 sep 2008 21:19

Bedankt voor de antwoorden heren :D!

Klakkeloos een fiets bestellen via internet durf ik eigenlijk niet vanwege de maat. De prijs vind ik zelf ook wel wat aan de hoge kant, maar mocht ik nou een setje pedalen + schoenen er 'gratis' bij krijgen dan zou dat volgens mij al een aardige tegemoetkoming zijn.


Gr Mark

eland
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2008 13:16

eland 26 sep 2008 13:40

Ik heb zelf net een fiets gekocht, mijn aller eerste.
Ik ben gewoon een fietswinkel binnengestapt en gezegd dat ik nergens verstand van heb maar graag een fiets wil kopen. Daar ben ik opgemeten en prachtig behandeld. Maar niet gelijk wat gekocht, kijk wat rond op internet en andere fietszaken. Maar niet te lang het is nu een prachtige tijd om een fiets te kopen, mooie aanbiedingen :P
Ik kreeg ergens anders de uitleg dat je fietsen kan indelen in 3 geldklasses.
Tot 500 heb je een erg goedkope die niet lang meegaat en eigenlijk voor mensen is die het niet zo vaak of lang zullen gaan gebruiken. En niet leuk voor wat heuveltjes of later mss wel een mooie berg.
Tussen 500 en 1000 euro kan je een fatsoenlijke fiets kopen met ongeveer overal dezelfde spullen erop, prachtige fietsen voor mensen die beginnend maar wel fanatiek zullen zijn. Ook prachtig voor heuvels en bergen.
Vanaf 1000 kijk je naar gewicht, atributen, snelheid en dus (bijna) tegen het professionele aan.
Natuurlijk mooie verhaaltjes van iemand die een product wil verkopen, maar dat hielp mij wel. En als je een 'ongewone maat' heb, kan je beter naar een fietszaak gaan. Kan je gelijk een mooie deal krijgen :D

peterm
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 sep 2008 16:08

peterm 26 sep 2008 13:55

Ik zou de grenzen toch eerder op 750 en 1250 Euro leggen. Beneden 750 kun je amper een tiagra vinden; boven 1250 kun je stilaan ultegra-groepen beginnen vinden.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 26 sep 2008 16:10

Peter M schreef:Ik zou de grenzen toch eerder op 750 en 1250 Euro leggen. Beneden 750 kun je amper een tiagra vinden; boven 1250 kun je stilaan ultegra-groepen beginnen vinden.


Vind ik een beetje kort door de bocht, zeker vind je tiagra groepen onder de 750 euro, al helemaal 2dehands.

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 26 sep 2008 16:32

Zoals al eerder gemeld: kijk de komende maanden goed naar de aanbiedingen die er gaan komen. Zeker in de framematen waarnaar je opzoek bent is er altijd nog wat leuks te vinden. Ook op internet zijn leuke fietsen voor een lage prijs te vinden. Persoonlijk zou ik dus nooit voor een 2e-hands fiets gaan. (eigenlijk moet ik dat niet zeggen want heb er zelf 1 te koop :-) - niet jouw maat overigens).
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie