Over de wielersport en zijn beoefenaars.

"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"

diogenes
Forum-lid

diogenes 22 apr 2009 13:13

Ach, die Impey moet niet zo zeuren! ;-)

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

mellie
Forum-lid

mellie 22 apr 2009 13:13

C a s r a n schreef:
Afbeelding

Bos is op dit fragment al tegen de hekken aan het vallen. Precies op het moment dat Bos al in de gaten heeft dat het niet meer goed komt, zoals de zwarten omschrijft.

En je kunt ook nog zien dat het hek nog verder naar rechts komt.

mellie
Forum-lid

mellie 22 apr 2009 13:18

Diogenes schreef:Ach, die Impey moet niet zo zeuren! ;-)

Diogenes

Denk ik ook.
Wat was er trouwens gebeurd als Bos Impey niet had vastgehouden?
Volgens mij waren ze sowieso onderuit gegaan, en dan had het zomaar kunnen zijn dat de quote wordt: "Impey rijdt Bos de hekken in"

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 22 apr 2009 13:22

de zwarten schreef:Ik heb er nog eens flink over nagedacht.
(...)

Lijkt me heel plausibel. Wat me verder opviel is dat Bos zijn snelheid plotseling afneemt zonder dat Impey naar voren schiet (dat zou volgens dezelfde wetten der fysica wel moeten gebeuren als hij zich alleen maar tegen Impey af zou zetten). Ergo; of hij remt hard met zijn voorrem, of hij raakt reeds de hekken.

Opzet of niet (mij lijkt van niet), dit is natuurlijk wel een staaltje onreglementair sprinten. Een sanctie voor iig Bos zou ik niet raar vinden. 'Life long ban' vind ik stemmingmakerij.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

danoontje
Forum-lid

danoontje 22 apr 2009 13:23

Bos had zijn handen in ieder geval aan zijn stuur moeten houden.

Had hij nu al het gezeik niet gehad.
Anima Sana In Corpore Sano.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 22 apr 2009 13:39

de zwarten schreef:Ik heb er nog eens flink over nagedacht.

Eerst duwt hij Impey naar rechts. Om ruimte te maken. Impey heeft echter (ploegmaat in het rood) Borghini aan zijn rechterkant, en Impey zijn reactie is dus: wegblijven van Borghini (hij leunt op een bepaald moment helemaal tegen Borghini aan).

Bos is dus rechts aan het duwen, maar volgens de wetten van de fysica kan het haast niet anders of hijzelf gaat bij die actie een beetje naar links. Net zoals je op een ijsbaan iemand een duw geeft, dan ga je zelf ook naar achteren.

Dus Bos heeft zich met zijn duw naar rechts zelf meer in de hekken geduwd. Hij merkt dat het niet goed komt tussen hem en de hekken, en gezien hij nog altijd contact heeft met Impey, besluit hij dan maar te trekken ipv te duwen, zo zou hij nog net uit de hekken kunnen blijven.

Helaas is Impey, als speelbal van al dat duwen en trekken, ook al naar links aan het bewegen (hij werd immers eerst richting Borghini geduwd, en dan is je natuurlijke reactie 'tegenduwen'). Dus Impey ging al naar links, Bos trekt hem daarbij nog aan zijn mouw naar links om zelf uit de hekken te blijven, en het vervolg is bekend.

daardoor lijkt het op de beelden ook heel spectaculair, alsof Bos heel veel macht heeft, en Impey als een speelbal alle richtingen opduwt.

als het niet duidelijk is wil ik het allemaal nog wel eens voordoen. Ik zal regisseren, nog gezocht: een Bos-type (hier op dit forum blijkbaar gemakkelijk te vinden), en een Impey (dat wordt lastiger vrees ik)

Dit is dus gedeeltelijk ook mijn visie, alleen dacht ik dat TB al aan het vallen was na het duwtje naar rechts en daardoor het shirtje van Impey grijpt in een reflex.
Maar dat is hoe ik het ziet.

neos
Forum-lid

neos 22 apr 2009 14:06

Als je weet dat je een flinke smak gaat maken je naar alles grijpt wat er in de buurt is .
Dit natuurlijk om de val minder hard te maken.
Dat geld natuurlijk ook voor een dranghek waar je inrijd.
Wat zou eigenlijk de snelheid geweest zijn?
cornelli racing cycles Uden

edwin01
Forum-lid

edwin01 22 apr 2009 14:19

Km'tje of 65 per uur....

Het moet niet gekker worden: De coach van Michaela Krajicek heeft nu ook zijn mening al klaar! Godbetert.......

concorde
Forum-lid

concorde 22 apr 2009 14:23

Edwin01 schreef:Km'tje of 65 per uur....

Het moet niet gekker worden: De coach van Michaela Krajicek heeft nu ook zijn mening al klaar! Godbetert.......

Wie is dat? Bron?

sijtje
Forum-lid

sijtje 22 apr 2009 14:25

Wat ik nu weer lees, gaat één of andere derderangs tenniscoach genaamd Allistair McCaw(coach van Michaëlla Krajicek) er zich ook effe lekker mee bemoeien!!!!!????
Hoe lang duurt het voordat de schoonmoeder van Daryl Impey een reactie gaat geven???

Nu moeten ze echt stoppen met Theo Bos zwart te maken, dit gaat echt veel te ver!!!!!!!

Dat Theo een verkeerde inschatting heeft gemaakt en daar een ernstig ongeval uit is ontstaan is al erg genoeg voor hem( en nog veel meer voor Daryl Impey) en dat zal hij zich maar al te bewust zijn.

Maar dat iedereen daar maar even zijn mening over gaat spuien en bovenal mensen die er niet eens bij waren, gaat echt veels te ver!!!!

Wat doe jij bij zo'n snelheid en je ziet de hekken op je afkomen?
Ik bedoel: En kat in het nauw maakte vreemde sprongen......

Een vraag aan de redactie: Waarom zetten jullie in godsnaam zo'n bericht van die tenniscoach Allistair McCaw op deze fiets site??? Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in. Jullie zetten indirect Theo Bos in een nog kwaaier daglicht volgens mij.

Laat die man zich lekker bezig houden met een racket en een bal en hem voor de rest zorgen dat Michaëlla Krajicek de Top 50 binnen komt.
Lijkt mij een veel beter idee!!!!!!

Yes I am pissed Mr.McCaw!!!!!!!(Lijkt mij een goeie afsluiter)
Sijtje

tarzander
Forum-lid

tarzander 22 apr 2009 14:38

Mr. McCaw bekent wel heel erg kleur in zijn reactie (een zwart-rood-groene (toch?) bril op) en het dan ook nog lovenswaardig vinden dat Impey wel gefinisht is terwijl de beste meneer een gebroken ruggewervel heeft.

Tip voor M. Krajicek: Breek met die papegaai/oproerkraaier, hij weet niet eens waar ie over praat.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

adufresne
Forum-lid

adufresne 22 apr 2009 14:45

De aandacht voor deze ongelukkige actie wordt zo langzamerhand buitenproportioneel groot. Ik kan me namelijk niet herinneren dat er in de media, op internet en zelfs bij mij op de werkvloer ooit zoveel is nagesproken over een sprintakkefietje. Treurig voor Bos, omdat hij hier helaas niet of nauwelijks meer invloed op kan uitoefenen. Laten we hopen dat het zijn reputatie niet teveel schaadt.

Plaats reactie