Swissstop Yellow King
Heb ook de gele streep op mijn velgen, wel enkel vanvoor. Ben dus ook maar op de zwarte versie van lightweight overgegaan. Droom al jaren van de wielen en nu ik de remblokken heb velt het toch al aan als een begin. Misschien volgend jaar de tubes en binnen een paar jaar hebben we alles
W0uter schreef:surplomb schreef:...., maar die gele passen qua kleur beter bij mijn fiets.
Tja, wat heb je liever? Binnen no-time geen rubber meer over hebben waardoor je in een afdaling ineens niet meer kan remmen, en een over het algemeen niet optimale remwerking, of remblokjes die niet zo mooi bij je fiets passen.
Ik doe ook vrolijk mee met het stylen van mijn fiets (carbonnen bidonhouders die minder functioneren, maar zo mooi staan), maar ergens moet je een grens trekken!
Dit is weer typisch zo'n klok en klepel antwoord. Waarschijnlijk heb je niet eens ervaring met deze blokken en roep je maar wat.
Swisstop Yellow king remt prima met alu velgen. O.a. de Sanier Daval ploeg gebruikt(e) ze in de afgelopen Tour de France.
De mekaniekers vonden het reuze handig ivm wielkeuze, hoefden ze niet iedere keer van blokken te wisselen. Gebruik ze zelf ook, en remt prima.
Een altenatief kan zijn de blokjes van het Franse merk GIR, verkrijgbaar in 5 kleuren waaronder geel en wit.
En kosten maar 7 euro per paar.
Zit niet te wachten op weer iemand met een mening.
-
- Forum-lid HC
Saunier Duval gebruikte bij mijn weten op alu velgen de gele swisstop 2000 blokken (lijken erop maar zijn veel zachter). Carbon bloken vreten een alu velg in no time helemaal op, als je met carbon campa blokken op alu gaat remmen heb je na een paar ritten je blokken vol met spaanders zitten.
En wat betreft de Zipp blokken: deze zijn voor carbon velgen met een keramische laag gemaakt. Die zou ik dus helemaal nergens anders voor gebruiken.
En wat betreft de Zipp blokken: deze zijn voor carbon velgen met een keramische laag gemaakt. Die zou ik dus helemaal nergens anders voor gebruiken.
Hoi,
De enige blokken die ik ken die zowel voor alu en carbonvelgen bruikbaar zijn zijn de Corima/Fibrax remblokken.
Wel dien je ze telkens mooi op te schuren met een keukensponsje als je met alu velgen hebt gereden en naar carbonvelgen overschakelt zodat er geen alusplinters meer in zitten.
Ciao,
De enige blokken die ik ken die zowel voor alu en carbonvelgen bruikbaar zijn zijn de Corima/Fibrax remblokken.
Wel dien je ze telkens mooi op te schuren met een keukensponsje als je met alu velgen hebt gereden en naar carbonvelgen overschakelt zodat er geen alusplinters meer in zitten.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Sharkman 1 schreef:Saunier Duval gebruikte bij mijn weten op alu velgen de gele swisstop 2000 blokken (lijken erop maar zijn veel zachter). Carbon bloken vreten een alu velg in no time helemaal op, als je met carbon campa blokken op alu gaat remmen heb je na een paar ritten je blokken vol met spaanders zitten.
Sharkman leg eens uit; carbon blokken vreten een alu velg op.
Maar hoe zit dat dan met een carbon velg? (Met die carbon blokken).
Zo en nu eerst een bavaria
fdegrove schreef:Hoi,
Ciao,
Wat idd heel handig is, remblokken voor zowel carbon als alu velgen. Omdat ik zelf telkens moet wisselen had ik graag geweten waar je deze Corima / Fibrax remblokken kan verkrijgen, kan ze niet zo direct vinden. Alvast bedankt.
Misschien zijn er nog meerdere opties mogelijk. Ik wou eerst de yellow King maar zo'n gele streep zie ik niet zo zitten om men juwieltjes.
de fitte
Hoi,
De Corima blokjes worden door Fibrax (Groot-Britanie) gemaakt.
Fibrax vind je wellicht bij enkele Engelse webshop en zoniet kan je altijd Corima blokjes rechtstreeks via de e-shop van Corima bestellen.
Ciao,
De Corima blokjes worden door Fibrax (Groot-Britanie) gemaakt.
Fibrax vind je wellicht bij enkele Engelse webshop en zoniet kan je altijd Corima blokjes rechtstreeks via de e-shop van Corima bestellen.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...