Mavic versus Fulcrum
Hallo iedereen,
Ik heb gisteren een vraag gesteld betreffende 2 types van Mavic wielen:
http://forum.fiets.nl//topic.asp?TID=25268
Omdat er overwegend negatief advies kwam betreffende Mavic stel ik nu dus de vraag of Fulcrum Racing 3 een betere keuze is volgens jullie tov Mavic Equipe of Mavic Elite?
Alvast bedankt!
Groeten,
fvd
Ik heb gisteren een vraag gesteld betreffende 2 types van Mavic wielen:
http://forum.fiets.nl//topic.asp?TID=25268
Omdat er overwegend negatief advies kwam betreffende Mavic stel ik nu dus de vraag of Fulcrum Racing 3 een betere keuze is volgens jullie tov Mavic Equipe of Mavic Elite?
Alvast bedankt!
Groeten,
fvd
Kijk dan ook naar Campa Zondas en bedenk dan dat Fulcrum uit dezelfde stal komt en dezelfde technologie gebruikt.
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Mijn keus zouden de Mavic's zijn. Ik heb zelf de Fulcrum R3 en als je lek rijd met deze wielen zit je met een behoorlijk probleem. Ik kan op mijn Open Pro velgen binnen 30 seconden een bandje wisselen maar met die Fulcrums kan het wel uren (niet overdreven) duren. De velghoogte is gewoon te hoog waardoor banden wisselen lastig gaat. Als ik met mijn Fulcrums op stap ga doe ik dan ook nooit de moeite om reservebandjes mee te nemen, ik rijd gewoon op de velg naar huis.
Verder zijn de Fulcrums prima in orde behalve dat sterke, krachtige rijders ze wat makkelijk tegen de remblokjes aan kunnen trappen met aanzetten.
Verder zijn de Fulcrums prima in orde behalve dat sterke, krachtige rijders ze wat makkelijk tegen de remblokjes aan kunnen trappen met aanzetten.
LvM schreef:Mijn keus zouden de Mavic's zijn. Ik heb zelf de Fulcrum R3 en als je lek rijd met deze wielen zit je met een behoorlijk probleem. Ik kan op mijn Open Pro velgen binnen 30 seconden een bandje wisselen maar met die Fulcrums kan het wel uren (niet overdreven) duren. De velghoogte is gewoon te hoog waardoor banden wisselen lastig gaat. Als ik met mijn Fulcrums op stap ga doe ik dan ook nooit de moeite om reservebandjes mee te nemen, ik rijd gewoon op de velg naar huis.
Welke banden heb je dan? Probeer eens een Schwalbe bandje, die zouden vrij ruim moeten zijn.
Hier ook geen probleem met het omleggen van Miche Pro2Race op R3s hoor....?
"Grandma was slow, but she was old!"
Hmm, pro race 3 bandjes gaan toch een heel stuk makkelijker om mijn mavics (Cosmic en cxp 33) dan om mijn campa's (Neutron) hoor! Heb dat niet mee laten wegen in mijn keuzes trouwens. Ik zou voor campa/fulcrum gaan (Fulcrum 3 = Zonda??).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
LvM schreef:Mijn keus zouden de Mavic's zijn. Ik heb zelf de Fulcrum R3 en als je lek rijd met deze wielen zit je met een behoorlijk probleem. Ik kan op mijn Open Pro velgen binnen 30 seconden een bandje wisselen maar met die Fulcrums kan het wel uren (niet overdreven) duren. De velghoogte is gewoon te hoog waardoor banden wisselen lastig gaat. Als ik met mijn Fulcrums op stap ga doe ik dan ook nooit de moeite om reservebandjes mee te nemen, ik rijd gewoon op de velg naar huis.
Ik heb ook fulcrums en banden wisselen lukt mij ook niet zo makkelijk, ik heb er ultremo's op. Volgens mij heeft de velghoogte er niks mee te maken. Ik heb namelijk een 50 mm velg en mijn stelvio's heb ik zo gemonteerd.
Bedankt iedereen voor de reactie, goede raad en info!
Makkelijker is het er niet op geworden nu
Als ik een gemiddelde uit de reacties haal dan denk ik dat de Fulcrums de bovenhand halen, wat kwaliteit betreft toch.
Het gebruiksgemak wat bandenwissels betreft daarentegen...
Zucht!
Ik zal er nog eens over moeten slapen denk ik.
Groeten,
fvd
Makkelijker is het er niet op geworden nu
Als ik een gemiddelde uit de reacties haal dan denk ik dat de Fulcrums de bovenhand halen, wat kwaliteit betreft toch.
Het gebruiksgemak wat bandenwissels betreft daarentegen...
Zucht!
Ik zal er nog eens over moeten slapen denk ik.
Groeten,
fvd
Ik heb de zero's en de michelin banden gaan er probleemloos omheen. Zonet weer mogen constateren. Hier in FR is het wel zo, sta je met panne, dan heeft elke fietsenzaak wel 'n reserve spaakje van Mavic. Voor Fullcrum kun je weken in de rij gaan staan. Maar ok, bedoeling is natuurlijk dat het niet stuk gaat.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Ik heb liever een band waarbij je een beetje moeite moet doen om hem erop te krijgen vind ik fijner dan een band die er maar té makkelijk op gaat, voor je het weet gaat hij eraf als je dat niet wilt. Een wielset waarbij je verhalen of zelf ervaring mee hebt waarbij je de band er niet makkelijk opkrijgt, zal mij zeker niet afschrikken om hem te kopen. Als je hem echt niet erop krijgt zonder bandenlichters, kun je allicht kunstof bandenlichters erbij doen.