Micro Rocket pomp
Ik gebruik dit pompje in combinatie met een CO2 patoon. Bij een lekke band pomp ik met de Micro Rocket al vast wat lucht in de band, dat is handiger bij het omleggen, en daarna vul ik aan met een CO2 patroon. Ik neem maar 1 CO2 patroon mee dus bij twee keer lek rijden kan ik altijd nog terugvallen op de Micro Rocket. Het nadeel van alleen een CO2 patroon vind ik dat je niet kan controleren of het binnenbandje goed zit na omleggen. Dit omdat je in 1 seconde al 6 tot 8 bar druk in je bandje hebt.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Ikzelf gebruik hem al jaren en heb de alu versie. De pomp werkt prima en is moeilijk kapot te krijgen. Het ventielstuk blijft ook op de lange termijn (heb hem nu 2,5 jaar) goed afsluiten. Wat mij betreft een prima koop!
leo peters schreef:Wie kan er wat vertellen van de Mini Rocket pompje
Hij is maar 16 cm lang een weegt 55gr pompt tot 11 bar
volgens de gegevens
:rolleye:
Ik schat uit plaatjes in tijdschriften, dat de buitendiameter van de pomp 20 mm is, wat een binnendiameter van 18 mm zal geven (alle pompjes die ik heb gezien van alu/kunststof hebben een wanddikte van 1,0 mm).
Dit betekent dat je bij 11 bar een kracht van 280 N moet uitoefenen (met beide handen). Dezelfde kracht als het optillen van een massa van 28,5 kg. Tenzij de binnendiameter dus toch een stuk minder is, is dit totale lulkoek en niet te halen met normale krachtsinpanning. Laat staan voor een vrouw...
Zie mijn 'Fietspompen test' in de 'racefietsen' sectie voor meer informatie. Wie zo'n pompje als de pro/Topeak micro rocket etc. heeft, pak eens de schuifmaat en meet bij voorkeur de binnendiameter (pomp even openschroeven), en anders de buiten diameter en zet dit achter die fietspompen test, dan voeg ik de gegevens/berekeningen daarmee bij dat artikel.