Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Moozes Typhoon

bleutrek
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 apr 2005 00:04

bleutrek 12 mei 2009 22:22

Peter30, als je iemand verdacht maakt op het forum moet je minimaal de moeite doen om e.e.a. te checken. Toch?
Ik ken het frame (geen Moozes) van nabij omdat mijn zoon er 2 jaar wedstrijden op heeft gereden, in mijn bescheiden opinie de ultieme test voor een fiets.
En of de heer van Dijk niet de middelen heeft om in de P.C. Hoofdstraat te zetelen doet niet ter zaken !
Het frame heeft 2 jaar serieus op z'n donder gehad in criteria en klassiekers, bevalt nog steeds goed en is ongeschonden door 2 valpartijen geraakt.
Dat doet wel ter zaken.

peter30
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:29

peter30 12 mei 2009 23:59

Ik trek de kwaliteit van de moozes frames niet in twijfel geef zelfs aan dat ik mensen ken die op een no-name variant rijden en hier zeer tevreden over zijn.
Ik geef wel aan dat de betreffende verkoper zich wel vaak opzichtig onder diverse namen spam plaatst voor zijn producten. Ik ben het eens dat een wielerzaak niet in een dure a1 locatie hoeft te zitten maar een mooie locatie met een degelijke uitstraling lijkt me wel een plus punt. De locatie waar deze verkoper zit is mijn inziens niet een locatie met goede uitstraling.

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 13 mei 2009 10:30

Mo(o)zes Kriebel

(Sorry kon het niet laten)

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 13 mei 2009 10:44

de forumgangers hier zijn in ieder geval genezen van Moozes..
Anima Sana In Corpore Sano.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 mei 2009 11:51

bleu trek schreef: Het frame heeft 2 jaar serieus op z'n donder gehad in criteria en klassiekers, bevalt nog steeds goed en is ongeschonden door 2 valpartijen geraakt.
Dat doet wel ter zaken.


Je bedoelt gewoon te zeggen dat je zoontje toevallig niets geraakt heeft met 't frame in beide valpartijen?

Maar goed het is wel weer heel opvallend dat er her en der op eens mensen Moozes veren in de kont beginnen te steken. Toevallig zijn het iedere keer accounts die voor de rest geen posts hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 13 mei 2009 12:00

deTEST is echt geen faker, toevallig weet ik dat hij zaterdag echt op de typhoon heeft gereden.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 13 mei 2009 12:06

Ik vind de prijzen van Moozes nog helemaal zo gek nog niet. De losse frames zijn misschien geen koopjes, maar dat is bij Canyon en Red Bull ook zeker niet het geval. De complete fietsen zijn toch netjes geprijsd? En leuk dat je zelf de kleuren en afwerking kan kiezen, als dat je ding is.

Toen iedereen hier zijn Cervelo bij een zekere dealer in Zeist ging kopen en het complete forum werd vol gespammed over hoe geweldig dat allemaal wel niet was, kraaide daar ook geen haan naar.

Gebruikersavatar
detest
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 mei 2009 17:07

Gebruikersavatar detest 13 mei 2009 12:59

Omdat ik op de rest van het forum niet post ben ik meteen verdacht? Zoals Japie carbon idd meldt, ik heb zaterdag echt rondgereden op de Moozes..... Ik was (ben) alleen nieuwsgierig hoe jullie over de Typhoon denken omdat ik het zaterdag tijdens de Fietstestdag een erg lekkere fiets vond en serieus overweeg een Moozes aan te schaffen.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 13 mei 2009 19:54

Of je bestempeld iets SPAM of je maakt je er gewoon niet druk om . De aandacht die je nu steeds schenkt aan Moozes houdt alles in beweging .

Ik ken Jan van een ontmoeting in de winkel , de winkel ziet er netjes uit . De winkel ziet er mooi en netjes uit , alles staat ruim uit elkaar .

Ik heb geen Moozes , zelfs geen Carbonnen fiets , omdat ik nog steeds twijfel of Carbon wel geschikt is voor mij , met mijn gewicht van boven de 100 kg .

Via mijn werk kan ik ook voor een Cannondale gaan . Mijn werkgever , Amerikaanse zetel van een Canadees bedrijf , is namelijk eigenaar sinds Feb 2008.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

dewitte
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 06 aug 2007 18:36

dewitte 14 mei 2009 00:33

ik rijd op een typhoon met een centaur en carbonnen wieltjes en zeer tevreden!!

ff ook iets vertellen over de fiets zelf hier natuurlijk........;)
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

bleutrek
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 apr 2005 00:04

bleutrek 14 mei 2009 01:06

Amclassic-Fan

Gaat het hier nog over fietsen?
Ik denk dat je de kern van het verhaal over het hele forum terug vindt: Is mijn no name fiets even goed als de fiets die met een merknaam, misschien terecht, meer geld moet opbrengen.
En wat die valpartijen betreft was ik blij dat mijn zoontje niets raakte buiten het asfalt.
Verder heb ik posts over het hele forum ....gaap.

mark2009
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jul 2009 00:32

mark2009 27 feb 2010 18:58

Aangezien het maar weer eens over de Moozes Typhoon dient te gaan, doe ik maar weer eens een nieuwe poging.

Na een periode van het vergelijken van verschillende fietsen met alle ongeveer dezelfde specs, ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij de Typhoon. De prijs/kwaliteitsverhouding gaf de doorslag.
Voor mij geen gevestigde orde, liever een iewat unieke fiets. Er van uitgaande dat er tegenwoordig geen ' slechte' frames meer gemaakt worden, de nodige kinderziektes zijn er inmiddels uit, ben ik gevallen voor een zogenaamd ' no-name' frame zoals dat hier genoemd wordt. En nee, er zit geen groot fietsenmerk achter, en nee, Mooozes zal vast niet zelf de engineering en testen hebben gedaan. Toch geloof ik dat het wel snor zit met dit frame. Ik zal jullie daarom gedurende mijn eerste Moozes jaar op de hoogte houden van de perikelen, inclusief dealer service van Moozes Helmond. Het testritje verliep in ieder geval soepeltjes.

Vandaag naar Moozes in Helmond geweest en mijn definitieve order geplaatst. Gegevens genoteerd (Bike Fitting) en specs opgesteld:
Typhoon (wit/zilver/carbon zwart)
Chorus 11v (13-27)
Pro Vibe (wit stuurlint)
Fi:zik Arione (wit)
Mavick Aksium 2010
Schwalbe Ultremo R
Look Keo Classic

De Aksiums worden wellicht vervangen door mijn huidige Easton EA50SL's, ...
Levertijd momenteel 4 a 5 weken. Laat de lente maar komen!
Ik houd jullie op de hoogte, ...

By the way; Giant OCR Zero Compact Road team ONCE, Campa Mirage 9v anyone?
mark the ride

Plaats reactie