Re
Pas maar op met deze wielen van Mavic
bij mij moet ik nu binnen 2 jaar voor de 2de maal
de pion vernieuwen kosten per keer Euro 80,-
Shit wielen En natuurlijk geen garantie
Dus koop geen Mavic wielen
Op mijn nieuwe Pino heb ik nu dan ook
Simano Dura-ace wielen gekocht
Follow the Leader
leo peters schreef:Pas maar op met deze wielen van Mavic
Bedankt voor je raad Leo.
Maar de wielen die jij voorstelt zijn wel erg duur...
Heb je geen beter voorstel dat in dezelfde prijsklasse als de betreffende Mavics zit?
Mvg,
fvd
-
- Forum-lid HC
Nou Leo bedoeld waarschijnlijk de body, met patjes en afdichting. Nou is € 80 wel erg veel gezien de onderdelen bij mijn dealer € 50,- kosten.
Maar hij heeft wel gelijk. De body is het zwakke punt bij elk mavic wiel zal je na 4k al enorme speling op je cassette voelen en deze gaat niet weg met een nieuwe body. Voor het mooie moet je de body elke 1 a 2k eraf halen en schoonmaken dan kan je het voorkomen, maar echt blij wordt je er niet van.
Waarom neem je geen handgemaakt setje veel goedkoper en zeker net zo goed, oke de looks zijn wellicht iets minder maar je koop onder de € 600,- een dt velg met revo spaken en 240 naafjes. Of dura ace naven nog iets goedkoper en net zo goed, ietsje zwaarder
Maar hij heeft wel gelijk. De body is het zwakke punt bij elk mavic wiel zal je na 4k al enorme speling op je cassette voelen en deze gaat niet weg met een nieuwe body. Voor het mooie moet je de body elke 1 a 2k eraf halen en schoonmaken dan kan je het voorkomen, maar echt blij wordt je er niet van.
Waarom neem je geen handgemaakt setje veel goedkoper en zeker net zo goed, oke de looks zijn wellicht iets minder maar je koop onder de € 600,- een dt velg met revo spaken en 240 naafjes. Of dura ace naven nog iets goedkoper en net zo goed, ietsje zwaarder
-
- Forum-lid HC
Leo, ik weet niet of je zelf in staat bent eventueel het onderhoud of vervanging te doen.
Als je geintresseerd bent kan ik je wel een mavic PDF mailen. Een flesje mavic olie bij je dealer bestellen (paar euro) en eens in de maand open maken en ruim invetten en je hebt er bijna geen last van.
Ik heb er met namen last van na in het gebergte met lange afdalingen daar draait je vrijwiel natuurlijk veel meer als in ons landje (afhankelijk van waar je woont dan)
Als je geintresseerd bent kan ik je wel een mavic PDF mailen. Een flesje mavic olie bij je dealer bestellen (paar euro) en eens in de maand open maken en ruim invetten en je hebt er bijna geen last van.
Ik heb er met namen last van na in het gebergte met lange afdalingen daar draait je vrijwiel natuurlijk veel meer als in ons landje (afhankelijk van waar je woont dan)
Hier is dan mijn antwoord
Met mijn achterwiel naar de FM geweest, deze heeft hem zelf gerepareed
het gehele binnenwerk vervangen, ze hebben daar een handige monteur, normaal
gebeurd dit bij Mavic zelf ( volgens de FM )
Reparatie kosten je goloofd het niet voor Noppus
Wel uitleg gegeven dat vorigjaar het zelfde probleem er was
FM is Goosens Borculo
FM is Goosens Borculo
Follow the Leader
leo peters schreef:Hier is dan mijn antwoord
FM is Goosens Borculo
Goossens is ook een super winkel ook! ben er twee keer geweest ( ff vanuit nabij Breda op en neer) ik weet wel dat ik liever naar hun toe ga dan naar Salden oid ( nu natuurlijk in dit topic niet te vergelijken, maar vakmanschap van Goossens is zeer zeker hoog!)
Overigens, reed ik met een van de eerste generatie Kyserium wielen, en ik heb nergens last van.... en die hebben zeker 10 tot 15k gelopen