Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

moet ik dit verhaal geloven? is dit echt niks?

daj
Forum-lid

daj 11 sep 2008 19:01

Ik denk niet dat je op basis van die foto's kan zeggen dat er iets mis mee is. Okee, bij de overgang van het gespoten deel naar de aluminium dropout zie je een kleine verkleuring, maar ik kan moeilijk geloven dat het echt een scheur is, laat staan een die gevaarlijk is.

Het krakend geluid kan - zoals eerder gezegd - heel goed ergens anders vandaan komen. Kijk eerst eens of alle mogelijk krakende onderdelen goed vastzitten en dat er vet zit waar nodig.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 11 sep 2008 19:02

Is het niet je zadel ? Ik heb het n.l. ook gehad dat mijn zadel iets achterover / voorover ging tijdens het nemen van een vluchtheuveltje. Door de droge verbinding tussen zadelbrug en zadelpen gaf dit echt een knerpend en kakkend geluid. Heb je een zadelpen verbinding met 2 boutjes , of eentje ? Wss is het je kunstof schaaltje wat op je zadelpen draait.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 11 sep 2008 19:11

TS, je kan de foto uit je startpost verwijderen. Dan wordt de layout weer normaal.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

spec..joost
Forum-lid

spec..joost 11 sep 2008 19:54

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hmzz. ik ga er morgen goed op letten. alles zit goed in het vet. misschien ook wel het wiellager.
dus ze hebben het wel juist dat het geen kwaad kan waarschijnlijk.
toch erger ik me er een beetje aan. hahaha.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 11 sep 2008 22:09

IK heb je plaatje iets bewerkt zoals je ziet. Misschien is het wel frictie tussen het plaatje onder je zadelrails , en je zadelpen. Dit had ik ook dus en kon het geluid niet echt thuisbrengen , ook de lokatie niet.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

spec..joost
Forum-lid

spec..joost 12 sep 2008 15:06

ja presies! kan het ook niet Lokaliseren. maar zal wel heel goed kunnen. hij sluit ook niet lekker aan. rondingen zijn niet helemaal hetzelfde. maar doe je nix tegen denk ik.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 12 sep 2008 15:09

[quote="spec..joost"]ja presies! kan het ook niet Lokaliseren. maar zal wel heel goed kunnen. hij sluit ook niet lekker aan. rondingen zijn niet helemaal hetzelfde. maar doe je nix tegen denk ik.[/quote]

Hoi,

Dat is toch snel vast te stellen. Als je op de pedalen gaat staan zou het dus weg moeten zijn.

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 12 sep 2008 16:33

Gekraak aan je fiets is zo irritant! Zeker als je niet weet waar het vandaan komt. De lagers uit de naven, zoals je FM zei willen ook nog wel eens kraken. Tenminste wel in mijn ervaring met mavic cosmic carbon naven, welke sterk leken op de naven in de foto. Hoe strak danwel los ze staan luistert vrij nauw. De mijne stonden te strak wat resulteerde in gekraak bij aanzetten tot in verloop van tijd gekraak bij elke hobbel in de weg. Nieuwe lagers er in, opnieuw laten afstellen en alles liep weer gesmeerd.

Het zal wel even uitproberen en zoeken zijn naar de oorzaak, maar ik denk dat de algemene mening is dat je best weer op je fiets kunt stappen.

spec..joost
Forum-lid

spec..joost 13 sep 2008 15:09

juist zorro. ik ga er op letten.

klop david. hoor je vaak bij mavic naven dat mensen daar last van hebben.

thanx allemaal en ik ga verder kijken dan dat ik me alleen druk zit te maken over me vork.

Plaats reactie