Open Pro vs. CXP33
Ik gebruik de wielen voor woon-werk op slechte fietspaden in stedelijk gebied. Daarnaast woon ik vlak bij de Belgische grens en daar heb je soms erg slechte betonwegen en betonnen fietspaden. Ik ga dus niet Paris Dakar rijden, maar een setje stevige wielen is onder deze omstandigheden geen luxe. Daarnaast is het inderdaad van belang dat ik er zonder problemen iets bredere banden (25 mm) kan monteren.
Real men wear blûk!!! Marcel
-
- Forum-lid
Ik wil ook even op deze vraag reageren.
Heb ongeveer een jaar geleden ook een slecht weer setje laten opbouwen.
Open pro's met record naven, mooi setje zou je zeggen.
Heb wel mooi een maand geleden(dus binnen een jaar) alle draaiende delen van de achter naaf kunnen vernieuwen, alles was vast geroest....
Die naven zijn super slecht afgedicht.
Voor het geld van die reparatie had ik bijna een setje vento's gehad. Die kunnen tenminste wel tegen slecht weer, heb ik namelijke 2 jaar mee de cross gereden. Er was een auto nodig om die wielen kapot te krijgen...
Mijn advies koop setje aksium, fulcrum 7 of vento's ofzo
gr Roel
Heb ongeveer een jaar geleden ook een slecht weer setje laten opbouwen.
Open pro's met record naven, mooi setje zou je zeggen.
Heb wel mooi een maand geleden(dus binnen een jaar) alle draaiende delen van de achter naaf kunnen vernieuwen, alles was vast geroest....
Die naven zijn super slecht afgedicht.
Voor het geld van die reparatie had ik bijna een setje vento's gehad. Die kunnen tenminste wel tegen slecht weer, heb ik namelijke 2 jaar mee de cross gereden. Er was een auto nodig om die wielen kapot te krijgen...
Mijn advies koop setje aksium, fulcrum 7 of vento's ofzo
gr Roel
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Wat denk je van al die andere mensen die 10 duizende km's rijden zonder problemen met Chorus en Record naven?
Ik kan eigenlijk maar 1 manier verzinnen om water in een Chorus/Record naaf te krijgen en dat is een hoge drukspuit. De Vento's zijn trouwens veel slechter afgedicht dan de Record naven.
Ik kan eigenlijk maar 1 manier verzinnen om water in een Chorus/Record naaf te krijgen en dat is een hoge drukspuit. De Vento's zijn trouwens veel slechter afgedicht dan de Record naven.
-
- Forum-lid
Ik ken al die mensen niet... Ik wil alleen zeggen dat ik een andere keuze zou maken dan de record naven. Voor mij was het niet de moeite waard.
Met een hoge druks spuit zou ik nooit mijn fiets schoon maken!!
Met een hoge druks spuit zou ik nooit mijn fiets schoon maken!!
-
- Forum-lid
Als je echt een slecht weer setje zoekt neem dan een goedkoop wielset.
Want als je in de regen traint heb je grote kans dat je problemen krijgt met wielen naven etc..
Want als je in de regen traint heb je grote kans dat je problemen krijgt met wielen naven etc..