Ik heb de Sigma BC1706 HR Fietscomputer. Voor mijn wensen echt een perfecte fietscomputer. Geeft alles goed weer en het belangrijkste ik heb er nooit problemen mee. Stoort nooit. Kost 60 euries.
Achteraf is het alleen jammer dat er geen hoogte en cadans meter op zit maar goed kan ik nog eens ergens voor sparen.
Draadloos waardeloos?
Ik ben het eens met lior63. Af en toe stoort ook de VDO C3 bij hoogspanningskabels of door de Polar hartslagmeter, dan geeft ie nul km/h of geen cadans, maar wat maakt 't uit. 't Is hooguit een minuutje waarvan een halve minuut bewaard wordt in de sensor. Ik moet wel ieder jaar zo'n beetje de batterij(en) vervangen, dat is een minpuntje. Wat ik van deze VDO een pluspunt vind, is dat je constant de tijd in beeld hebt, sommige andere modellen/merken hebben dat niet.
-
- Forum-lid
Wauw, bedankt voor de reacties allemaal.
En eigenlijk toch best wel positief over draadloos.
Budget is zo'n 100 euro, maar zeker niet meer dan 150,-. (wordt'ie duurder dan mij fiets Haha!)
Inmiddels heb ik uitgevonden dat de Union XR niet van Union maar van Marwi komt (http://www.marwi.com.tw/products_detail ... 93&pid=824) en 77 x 47 meet. Wel wat groot maar wire naar het voorwiel en coded wireless voor bpm en rpm en...... slechts 80,- euries. Keuze is gemaakt denk ik.
En eigenlijk toch best wel positief over draadloos.
Budget is zo'n 100 euro, maar zeker niet meer dan 150,-. (wordt'ie duurder dan mij fiets Haha!)
Inmiddels heb ik uitgevonden dat de Union XR niet van Union maar van Marwi komt (http://www.marwi.com.tw/products_detail ... 93&pid=824) en 77 x 47 meet. Wel wat groot maar wire naar het voorwiel en coded wireless voor bpm en rpm en...... slechts 80,- euries. Keuze is gemaakt denk ik.
Kijkens op ebay.de
Hier komen regelmatig ciclosport computers voorbij voor weinig.
Zelf heb ik nu ciclosport 628i geheel draadlos (fietscomputer + hartslag + candans)
Dit heeft mij nog geen € 40,= bij elkaar gekost!! en werkt PERFECT.
Zelf heb ik nu ciclosport 628i geheel draadlos (fietscomputer + hartslag + candans)
Dit heeft mij nog geen € 40,= bij elkaar gekost!! en werkt PERFECT.
campo schreef:Kijkens op ebay.de
Dit heeft mij nog geen 40,= bij elkaar gekost!! en werkt PERFECT.
Mee eens, ik doe veel via de Duitse ebay. Veel aanbod, en de prijzen zijn faysoenlijk. In een paar jaar en zo iets als 50 aankopen, maar één keer echt fout gegaan.
-
- Forum-lid
bikeboss schreef:Met draad zou ik Cateye aanraden. Draadloos prima ervaring met VDO en Flightdeck. Bij Flightdeck kun je wel tijdens het fietsen onbewust op de toetsen in de shifters drukken, waardoor je bepaalde functies uitschakelt. Zuiver functioneel bekeken is Cateye met draad denkelijk het best, maar er is natuurlijk die draad.
Het onbewust op de toetsen in de shifters drukken is waar.Voor de rest ben ik zeer tevreden over de draadloze Flightdeck.Voor de hartslag heb ik polar met bortband,hier ben ik ook heel tevreden over.