perik schreef:Probleem is dat de feiten niet helemaal helder zijn. Dat verhaal over toestemming om te gaan douchen en onduidelijke papieren van de controleur is de lezing van de feiten door LA. De controleur heeft blijkbaar onregelmatigheden en misdragingen geconstateerd. Wie heeft dan gelijk?
Wel, dat is hem nu net de clue in het hele verhaal. De controleur spreekt over onregelmatigheden (of welk woord was het ook weer?) en Armstrong legt omstandig uit wat er gebeurd is; nergens spreken ze elkaar in de feiten tegen. Al de andere literatuur en interpretaties van jullie, of van journalisten of experts of waarnemers, zijn allemaal tendensieuze speculaties zolang je de feiten niet 100% kent... Daarom nu net vind ik het bijzonder schadelijk dat een dopinginstanties nogal cryptisch lost dat niet alles 100% volgens het boekje ging, zonder dit te willen verduidelijken.
@ AMClassicfan: onaangekondigde huisbezoeken in Vlaanderen door de Vlaamse Gemeenschap (al dan niet in opdracht van internationale instanties) worden ook steeds gedaan door 1 enkele dokter hoor.
@ Livio Livius: volgens mij was dit gewoon een Franse controle (Frans anti-dopingagentschap mag elke buitenlandse atleet die in Frankrijk traint controleren). Die documenten zien er in elk land anders uit, dus even laten controleren lijkt me niet ongewoon.