Shimano cassette op campagnolo zonda wiel past niet
Ik heb zaterdag nieuwe campagnolo zonda wielen gekocht met een aluminium shimano 10 s body. De tandwielen krijg ik keurig op de body gelegd, maar als ik de shimano borgring (moer) wil vastdraaien blijkt deze een te grote diameter te hebben. Gevolg is dat ik mijn cassette niet vastgezet krijg.
Zijn er speciale borgmoeren die geschikt zijn voor 10 s bodies?
Zijn er speciale borgmoeren die geschikt zijn voor 10 s bodies?
Correct me if I'm wrong; maar bij Campa-wielen wordt er toch altijd een borgring bijgeleverd?
(Ik hoop trouwens niet dat je Shimano 9 spd hebt, want dat gaat inderdaad niet passen!)
(Ik hoop trouwens niet dat je Shimano 9 spd hebt, want dat gaat inderdaad niet passen!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Volgens mij is het antwoord op vraag 1 ja en op vraag 2 nee.
Ik heb namelijk twee maanden geleden ook zonda's aangeschaft en toen moest ik ook een ringgetje van €16,- (geloof ik) erbij kopen.
Ik heb namelijk twee maanden geleden ook zonda's aangeschaft en toen moest ik ook een ringgetje van €16,- (geloof ik) erbij kopen.
Bij mijn Neutrons zat gewoon keurig een sluitring hoor! (Campa cassettes worden dan weer nooit met sluitring verkocht, tenzij het kleinste kransje een '11' is)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Campa. heeft voor Shimano 2 Type body's.
- Shimano 10speed > Alleen Dura Ace cassette
- Shimano (8?)/9/10speed > Ultegra / Overige.
Dit was in Juni 2006, maar inprincipe is het zonda model qua-looks weinig aangepast? Had een Ultegra 14-25 cassette toen der tijd.
- Shimano 10speed > Alleen Dura Ace cassette
- Shimano (8?)/9/10speed > Ultegra / Overige.
Dit was in Juni 2006, maar inprincipe is het zonda model qua-looks weinig aangepast? Had een Ultegra 14-25 cassette toen der tijd.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)