ik ben opzoek naar een zadel
waar mijn zit botje in vallen en het midden stuk iets hoger is.
en het lieft een gel top laag
heeft iemand een idee
zadel keuze
Ik heb een tip: laat je opmeten. Ik heb een zadelmeting laten doen bij Bike Totaal en ze kunnen dit bij veel zaken. Ik heb nu een SQ Labs 611 maat M, en die zit perfect
harmm schreef:ik ben opzoek naar een zadel
waar mijn zit botje in vallen en het midden stuk iets hoger is.
en het lieft een gel top laag
heeft iemand een idee
Ik weet niet wat dat voor een zadel moet zijn hoor . . .
Je zit op je zitbotten die moeten dan dus op het zadel vallen zodat ze de vlakke ondersteuning van de bovenkant van het zadel krijgen. Is het zadel te smal voor je dan vallen de zitbotten te ver op de hellende zijkant van het zadel ipv dat ze een vlakke ondersteuning van de bovenkant van het zadel hebben. Daar krijg je dan snel last van.
Je moet dus een zadel zoeken wat bij jouw specifieke lichaamsbouw past.
Dat is precies het zadel waar Steven over spreekt.
De test die gedaan wordt meet de zitbotjes op (breeedte). Aan de hand hiervan, en wat voor fietser je bent, frequentie, enz, wordt een zadel gekozen. Werkt mooi! Kost je 5 minuutjes tijd. Vaak kun je het zadel ook nog een aantal ritten gebruiken afhankelijk van de zaak.
Succes.
De test die gedaan wordt meet de zitbotjes op (breeedte). Aan de hand hiervan, en wat voor fietser je bent, frequentie, enz, wordt een zadel gekozen. Werkt mooi! Kost je 5 minuutjes tijd. Vaak kun je het zadel ook nog een aantal ritten gebruiken afhankelijk van de zaak.
Succes.