Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Start met racefietsen

fizik
Forum-lid

fizik 05 sep 2008 21:10

Ik heb gisteren de nieuwe 'Fiets' gekregen. Lekker wat leesvoer voor het weekend. Nu was ik vanmiddag in de winkel en zag dat daar bij het tijdschrift een extra blad zit. Zal wel een restant zijn van dat 'Start met fietsen'. Toch jammer dat er aan de trouwe abonnees niet is gedacht.

spook
Forum-lid

spook 05 sep 2008 21:35

Het is inderdaad precies hetzelfde blad dat ook in het voorseizoen is uitgegeven. Komt wel leuk uit, een vriendin van me heeft het fietsen net ontdekt - geef ik het mooi weg aan haar...!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

pjotr
Forum-lid

pjotr 05 sep 2008 21:39

Wat hebben trouwe abonnees nou aan een boekje waarin staat wat je mee moet nemen als je voor het eerst een rondje gaat fietsen?
Anti-Spacers!

fizik
Forum-lid

fizik 05 sep 2008 23:07

Beetje extra leesvoer is nooit weg. En anders idd een leuk tijdschriftje voor m'n zwager die ook net begonnen is met fietsen.

spook
Forum-lid

spook 06 sep 2008 01:04

'T klopt wel wat Pjotr zegt, als trouwe abonnee heb er niet zo heel veel aan, hoewel het wel grappig om te lezen is. Maar om dezelfde bijlage nu twee keer per jaar te krijgen? Tien tegen één dat je volgende voorseizoen weer een inleidend gidsje krijgt, inclusief trainingschema's voor de AGR. Heel goed natuurlijk, en ik juich het toe, ieder jaar starten er mensen opnieuw. En ik herinner me van mezelf dat ik ook ooit ò zo blij was met zo'n boekje.

Immers, ook op dit forum staat er iedere week wel weer iemand nieuw op met de vraag waar hij of zij een racer kan kopen voor onder de 1000 euries, en of dat dan een tweedehandsje moet zijn, of een nieuwe. En met frisse moed wordt daar door meer ervaren mensen weer op geantwoord.

Qua marketing snap ik dus heel goed dat Fiets ervoor gekozen heeft om tegen het einde van het seizoen, maar met nog een maandje of twee te gaan, opnieuw deze 'special' uit te geven. Dat is voor al diegenen die op een ouwe en/of geleende fiets de afgelopen maanden steeds frequenter en met meer plezier hun trainingrondjes zijn gaan draaien.

En wat ik al schreef, het komt mij goed uit betreffende die vriendin. Het beantwoord meer vragen dan ze stellen kan en, belangrijker nog, het geeft haar 'goesting'. Hoop ik, althans.

Dus voel je niet gepasseerd fizik, als ik niemand had gehad om het blaadje aan weg te geven, had ik er ook maar mee gezeten. Ik zou zeggen, wijs je zwager subtiel doch dringend op deze editie zodat hij hem zelf kan aanschaffen...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 06 sep 2008 01:18

Ik vind het goed dat Fiets op die manier probeert om nieuwe abonnees te werven. Misschien dat er dan 6 pagina´s leesvoer en 8 pagina´s reclame bij komen.

ikweetutnietmeer
Forum-lid

ikweetutnietmeer 15 sep 2008 02:10

[quote="jandoedel"]Ik vind het goed dat Fiets op die manier probeert om nieuwe abonnees te werven. Misschien dat er dan 6 pagina´s leesvoer en 8 pagina´s reclame bij komen. [/quote]

Jazeker, nieuwe leden moet je altijd proberen te werven!! dat betekent dat er meer potentiele fietsers bijkomen waar wij met z'n allen dan weer van profiteren doordat de markt in beweging blijft en er door de fabrikanten lustig op los geproduceerd/ontworpen kan worden en dat levert in de regel betere consumentenprijzen en betrouwbare producten op.
Persoonlijk vind ik het heerlijk dat er nu al 2009 modellen geintroduceerd worden maar voor de handel kan ik me voorstellen dat het erg lastig is.

Plaats reactie