Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Veloflex Black banden

cycling1970
Forum-lid

cycling1970 04 sep 2008 22:37

Kunnen de Veloflex Black banden gemakkelijk geplaatst worden op Mavic wielen (Comisc Carbon) ?
Hoe zit het t.o.v. Schwalbe Ultremo en Vittoria Evo Open Corsa CX op Mavic ?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 sep 2008 22:54

Veloflex black is makkelijk monteerbaar. Heb nog wel een setje liggen wat ik zichtbaar nauwelijks heb gebruikt wat je over kunt nemen.
Less is bore

metalfan
Forum-lid

Gebruikersavatar metalfan 05 sep 2008 11:07

ik rijd al een tijd met deze combinatie (Ksyrium SL & Cosmic Carbone SL) en kan je bevestigen dat ze er zeer gemakkelijk opgaan.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 05 sep 2008 14:40

Goeie bandjes trouwens en tegen de verwachtingen in valt de levensduur nog mee.
Monteren inderdaad geen probleem.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

hamerke
Forum-lid

hamerke 05 sep 2008 18:43

Rijd ook met deze bandjes en ben er heel tevreden over. Lopen heel goed en monteren vlot. Ik zou ook de Veloflex Record eens willen proberen. Zouden nog beter lopen, maar ik ben wat terughoudend omwille van de 20mm-breedte. Heeft iemand ervaringen hiermee?

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 05 sep 2008 19:56

Ik heb de tube versie van die Veloflex Corsa banden n.l. de Veloflex Servizio Corsa op m'n lightweight wielen. Ik was eerst ook terughoudend voor de breedte , maar ze rollen fantastisch en zijn zeer comfortabel.

Als draadbanden heb ik de Veloflex pave en die zijn ook in een woord geweldig , zeker met een latex binnenbandje. Het monteren op mn Campagnolo wielen was wel een grote crime :-(
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

fff-723
Forum-lid

fff-723 27 jun 2009 22:56

De binnenkant voelt nogal plakkerig aan. Daardoor leek monteren me een hele klus te worden. Ik ben ze dus maar direkt royaal te lijf gegaan met de bus talkpoeder. Het monteren op m'n Easton Orion II wielen was verder - gelukkig - een fluitje van een cent. Het zou anders wat gegeven hebben, gutsend zweten om ze erop te krijgen en rondstuivend talkpoeder.
Ik gebruik conti latex bib.
Ik heb er nog maar twee keer op gereden, één keer de Stelvio op en af en de Gran Fondo Sportful - 216 km met 5330 hm.
Ze lopen vrij zacht en licht en betrouwbaar gevoel aan in de bochten.
Nog niet in de regen gereden. Nog niet lek, so far.
Alleen wordt over het gewicht andermaal schroooomelijk overdreven: volgens de opgave van de fabrikant 190 gr (180gr zelfs volgens de webwinkel waar ik ze kocht) - op de weegschaal tussen de 215 en 220 gr; yep, ruim vierhonderddertig gram voor een setje !!!! Ze zijn nauwelijks lichter dan mijn Vredestein Forteza tri comp :(
fast by trade - fearless by reputation - francis by name

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 28 jun 2009 01:03

Zullen wel bandjes van een ander jaar zijn geweest want: Mijn veloflex black wegen 190 en 191 Gram (net nog op de weegschaal gelegd)

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het opleggen van Velofelx Black zo ongeveer het moeilijkste wat ik ooit aan een fiets heb gedaan. Zo erg dat ik ze niet durf te monteren voor de Marmotte omdat ik bang ben bij lek niet meer verder te kunnen.

Maar goed ik zal het eens met talkpoeder proberen.

EDIT: Met Michelin latex is het eigenlijk niet te doen, maar met vredestein latex, omdat ze veel dunner zijn was het vrij redelijk te doen ook zonder talkpoeder.
Afbeelding

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 29 jun 2009 19:26

Rij met Veloflex Black op mijn Eurussen met normale (butyl?) binnenbandjes. Monteren was wel even werk, met name om de binnenband er goed in te krijgen. Maar het is de moeite waard, het rijdt echt heerlijk...........

Plaats reactie