Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervelo R3SL of Scott Addict SL

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 04 sep 2008 11:22

"Een gekleurd frame is vanzelfsprekend zwaarder dan hetzelfde frame zonder of met heel weinig kleur"

Zo vanzelfsprekend is dat niet een "gekleurd" frame kost qua produktie t.o.v. een nude frame veel minder omdat je simpelweg veel meer cosmetisch veel meer weg kunt moffelen (zie ook principia die haar afkeurframes ooit lakte om ze toch te kunnen verkopen)
Als je voor een frame een bepaald gewicht claimt en verder geen opmerkingen maakt mag er bij een behoorlijke afwijking best een opmerking worden gemaakt (scott en ook cervelo doen dit perfect).
Zelfde als een aantal italianen die voor hun framegewichten een ongespoten XS als referentie opgeven en waar ook iets van te zeggen valt.

Bij de genoemde merken refereerde ik overigens naar de +/- gewichten van gespoten frames en dus niet enkel over het meergewicht van een in kleur gespoten frame. Zegt niets over de kwaliteit van een frame maar wel over de wijze waarop een producent haar productieproces onder controle heeft en eerlijke informatievoorziening.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 04 sep 2008 19:30

FYI, fietsenboer vertelde me dat de 2009 Cervelo frames een paar honderd euro goedkoper zullen zijn

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 04 sep 2008 23:58

Beheersing van het productieproces, kwaliteitscontrole en correcte informatieverstrekking zijn deelfacetten van integrale kwaliteitszorg. Een constructeur die hiervoor een onvoldoende scoort is de naam topconstructeur onwaardig.

ray11
Forum-lid

ray11 05 sep 2008 16:59

De keus is gemaakt, vanavond haal ik een cervelo R3SL op!
Is wel iets duurder als de Addict, maar de transfers vindt ik weer net iets mooier.

Nu nog wachten op de nieuwe Dura-Ace 7900 groep en Dura-Ace alu-carbon wielen en ik kan fietsen!
Maar ik fiets wel!

Plaats reactie