Combi Ultegra - Tiagra
Volgend jaar doe ik mee aan Alpe d'HuZes. om dit te halen wil ik achter een setje monteren tot 32. Dit werkte prima op me oude fiets met Tiagra achterderailler langeslagderaileur(9 speed). Echter op me houdige fiets heb ik alles ultegra, zou ik mijn tiagra toch over kunnen zetten? Beide is triple, oude campa wielen 9 speed, houdige fulcrums 10 speed. Dus denk dat ik dan gewoon met de campa's moet rijden. Iemand een idee of deze wissel gaat slagen?
Respect als je een triple met een 32 achter nodig hebt en toch de 6 keer vol gaat maken. Denk dat je beter gewoon de 10 spd cassette kunt aanhouden met eventueel het laatste 32 kransje van de 9 speed. Als het maar 1 kransje is van de 9 speed dat ook nog achteraan zit moet het geen punt zijn. Wel even testen natuurlijk. Je moet dan ergens anders in de 10 spd cassette een kransje er tussenuit halen. Succes.
skimons schreef:ik zou kijken of je kleinste voorblad niet kleiner kan. meestal is dit een 30-blad, normaal gezien zou je ook een 28 of 26 kunnen monteren. 30x32 is ongeveer 26x27
succes met trainen en de 6 keer omhoog!!
Hier had ik ook al aan zitten denken is denk ik ook de makkelijkste oplossing. Bedankt
http://www.naarboven.web-log.nl