Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Garmin Edge 305

klimgeit
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 apr 2005 21:55

klimgeit 31 aug 2008 00:10

Dames, heren,

Is er een een van jullie die reeds zo'n apparaat hebben? Wat zijn de ervaringen?
Zijn de kaarten gemakkelijk te verkrijgen?

Wat is de laagste prijs en waar te verkrijgen?
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 31 aug 2008 00:34

Gebruik de zoekfunctie maar eens, er staat heel veel over op dit forum, zowel ervaringen als ook de goedkoopste plaats. (Dat laatste is een engelse webwinkel die ergens bij een EDGE 705 topic staat.)

Ervaring zijn over het algemeen goed maar enige handigheid achter de pc is vereist om het maximale eruit te halen.
Afbeelding

klimgeit
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 apr 2005 21:55

klimgeit 31 aug 2008 00:36

ericpeters schreef:Gebruik de zoekfunctie maar eens, er staat heel veel over op dit forum, zowel ervaringen als ook de goedkoopste plaats. (Dat laatste is een engelse webwinkel die ergens bij een EDGE 705 topic staat.)

Ervaring zijn over het algemeen goed maar enige handigheid achter de pc is vereist om het maximale eruit te halen.


thx ook persoonlijke ervaringen?
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 872
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 31 aug 2008 01:28

Ja hier!

Ik heb mijn Garmin overgenomen van een forumlid. Ik ben er zeer over te spreken.
Ik maak veel gebruik van de HF optie en de bijgeleverde software om mijn trainingen te bekijken.
Verder is het laden van een GPS track van internet een mooie optie om in de buurt een andere rondjes te rijden dan de gebruikelijke rondes.

enige nadeel: Batterij gaat niet langer dan een uur of 8 mee.

Ik ben zeer tevreden met alle functies en mogelijkheden op de Garmin.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, stel ze gerust!
Opgeven is geen optie!

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 31 aug 2008 03:59

De Garmin Edge 305 is er in HR (hartslag) uitvoering of Cadance uitvoering of als bundel waarin ze allebei zitten.

De goedkoopste prijs van de bundle zie ik voorlopig op eBay vanuit Amerika bezorgd inc verzekerde verzending reken ik uit: 161euro


http://cgi.ebay.com/Garmin-GPS-Edge-305 ... dZViewItem





Naast nieuwe aparaten kun je via eBay ook bieden op gebruikte.
Kijk zowel op eBay.nl als eBay.com - die zijn nl verschillend. Eventueel kun je nog kijken op .de of .uk ook.

Als je gebruikerservaringen wilt hebben van anderen google dan op:
Garmin Edge 305 review

paulbianchi
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2008 18:24

paulbianchi 31 aug 2008 22:12

In de Garmin Edge 305 kunnen geen kaarten.

klimgeit
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 apr 2005 21:55

klimgeit 31 aug 2008 22:50

paulbianchi schreef:In de Garmin Edge 305 kunnen geen kaarten.


Ik bedoelde eigenlijk net als met Tom Tom dat je topo koopt zoals kaart NL of Be
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 08 sep 2008 16:59

kappa-man schreef:Verder is het laden van een GPS track van internet een mooie optie om in de buurt een andere rondjes te rijden dan de gebruikelijke rondes.

Ik ben zeer tevreden met alle functies en mogelijkheden op de Garmin.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, stel ze gerust!


Ik overweeg de aanschaf van een 305, de 705 vind ik nog te duur. Ik begrijp dat de 305 geen kaarten kent, maar wel kan navigeren. Als ik de handleiding van het apparaat goed begrijp dan kan ik een route samenstellen door waypoints op te geven. Klopt het dat het verschil met de TomTom in mijn auto is dat de 305 alleen de exacte richting aangeeft naar een volgend waypoint in plaats van de wegen exact aan te geven?

En, met andere woorden, als ik weet welke route ik wil gaan fietsen, is de 305 dan goed genoeg om me te gidsen?
Se non e vero, e ben trovato.

paulbianchi
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2008 18:24

paulbianchi 10 sep 2008 00:48

De Edge 305 werkt het beste met een course, die kan je zelf maken met het progamma op http://clickroute.de/.
Je laad de gemaakte course in het programma "garmin traningcenter" wat bij je Edge meegeleverd wordt. En zend het vervolgens naar je Edge. Je kunt nu gewoon de zwarte tracklijn op je schermpje volgen.

rtjschipper
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2008 14:27

rtjschipper 11 sep 2008 11:36

Ik gebruik de 305 nu een half jaar, maar heb de kaart nog geen moment gemist. Als je de route vooraf laadt (zelf maken -zie vorige post- of bijvoorbeeld van motionbased.com) geeft het apparaat aanwijzingen (duidelijke pijl die van richting verandert als je een punt passeert + afstandaanduiding tot de volgende wijziging) over de koers tot het volgende punt. Als je meer van twee meter voor je uit kijkt zie je dan vanzelf welke weg je in moet slaan.

Als ik 'm nogmaals zou moeten kopen weet ik niet of ik ook de cadanssensor weer zou nemen. De sensor is vooral een erg lomp en groot exemplaar. Over de 305 zelf zou ik zelf geen moment meer twijfelen wanneer m'n huidige eens zou sneuvelen, zeker in combinatie met SportTracks.

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 12 sep 2008 00:28

Vandaag een eerste rit met mijn 305. Ik had een route gemaakt om te kijken hoe dit werkte en alhoewel het geen Tomtom is werkt het van waypoint naar waypoint rijden prima te doen. Cadans-, snelheids- en hartslagmeter doen ook gewoon hun werk. Vooralsnog blij met de aankoop dus.
Se non e vero, e ben trovato.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 12 sep 2008 23:38

Met clickroute.de gaat dat uitzetten inderdaad eenvoudig.(even geprobeerd )

Gaat dat ook op voor het laden van dat bestand naar de 305?

Dan lijkt het me wel een handige en voordelige keus.

De volgende vraag die dan opdoemt is het vinden van precies die wegen die het fietsen leuk maken .
Want dat onderscheid zie je dan weer niet op de kaart van een onbekend gebied.
Dat weten vaak alleen de kenners en dat zijn over het algemeen de mensen die daar fietsen en wonen.
Wie heeft een idee voor sites waar ik die aanwijzingen dan weer vind?
Zij is ook tegen

Plaats reactie