Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Rugzak voor op de fiets

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 30 aug 2008 21:03

Probeer ook uit hoe hij aanvoelt op je rug. Je wilt tenslotte wel dat je er zo min mogelijk last van hebt onderweg.

gene
Forum-lid

gene 31 aug 2008 05:25

http://www.agu.com/?pag=22&prod=448

Geen hinder meer van de rugzak tijdens het fietsen. Gebruik dit type al meer dan 10 jaar, heb er ondertussen 3. Model is in de loop der jaren beetje gewijzigd.(groter geworden)
Ik klik hem vast aan de zadelpen dmv een extender.
Ik zie heel weinig fietsers die deze rugzak gebruiken, is nochtans erg praktisch en comfortabel.
Rose heeft een gelijkaardig produkt.

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 01 sep 2008 11:49

Ik zweer bij deze
http://www.futurumshop.nl/product/6009- ... v-20.phtml
ideaal als je van A naar B gaat. Voor een rondje prop ik gewoon alles in mijn shirt.

optico
Forum-lid

optico 01 sep 2008 13:22

Voor woon-werk verkeer zoek ik er nog een waar ook een laptop redelijk beschermt in kan. Niet omdat ik graag fiets met laptop maar 's avonds moet er vaak ook nog wat gebeuren.

Groet,
Loeki Pro

raphael
Forum-lid

raphael 01 sep 2008 21:43

Heb verleden jaar een Vaude Hyper air 14+3 gekocht. Model is nu denk ik niet meer verkrijgbaar maar er is vast iets vergelijkbaars van Vaude.
Voldoet aan de eisen van zowel de TS als van Optico.
Ik rijd meermalen per week werk - huis, afstand variërend van 20 tot 100km (ja ik weet het, ben een mazzelaar :-) ).
Ervaring tot nu toe: door het frame is er ruimte tussen rug en rugzak en daarmee minder last van zweten. Mijn laptopje past er goed in (heb een kleine Dell, 1kilo).
Ben één keer over de kop gegaan en lande op m'n rug, laptop zat erin, maar geen krasje.
Fietskleding kan er makkelijk in, schoenen in de netjes aan de zijkant. Helm in netje bovenop. Op weg terug nette kleding past er geheel in. Door extra zakjes ruimte voor gelletjes, usb sticks, sleutels etc.
de 14+3 betekent dat je met een rits de zak wat kan vergroten, dat is 's winters wel handig als je wat meer kleding nodig hebt.
Ook nog apart vakje met regencover (slechts 2 keer nodig gehad)
De heupbanden gebruik ik niet, de schouderbanden en borstband houden de rugzak goed op z'n plaats, wellicht ook door de padding in de hoeken onderin.
Als ie wat té vies is geworden en de banden iets teveel zweet hebben geabsorbeerd, gaat ie mee onder de douche.

Kortom: one happy camper :-)

http://img182.imageshack.us/img182/8870 ... kjekp8.jpg

ilko
Forum-lid

ilko 03 sep 2008 15:07

Ik heb voor mij vrouw de Splash Air 20+5 gekocht laatst. Iets groter (nog steeds niet lomp groot) en zit ideaal. Je kan tevens makkelijk een bidon in de zijkant kwijt en evt zelfs een camelbag integreren.

paulchris
Forum-lid

paulchris 03 sep 2008 15:23

Ik heb de Deuter Race X Air die je ook op het oog hebt. Ben er erg tevreden mee, maar de ruimte is inderdaad beperkt. Een extra shirtje of jasje, reparatiespullen en proviand gaan er echter prima in, evt. 2 extra bidons in de zijnetjes. Het enige dat ik jammer vind is dat een helmnetje ontbreekt, maar zolang je blijft fiesten is dat natuurlijk geen argument.
Ik weet het zeker denk ik

heleen
Forum-lid

heleen 04 sep 2008 12:08

bedankt voor alle nuttige reacties weer! Ik heb uiteindelijk gekozen voor de rugzak van Wildebeast (eigen merk Perrysport). Deze is ook 14+3L. Ik heb hem al uitgeprobeerd en hij bevalt erg goed. Door het netje op de rug zweet hij vrijwel niet en hij ligt heel fijn stabiel. Deze had toch net iets meer ruimte dan de deuter RaceXair, dat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.

Plaats reactie