focus variado
Dat is volgens mij helemaal geen verkeerde fiets. Focus maakt gewoon degelijk spul.
-
- Forum-lid
Eensch. Ik heb zelf sinds anderhalf jaar een Variado Expert. Volgens mij was (en is) het enige verschil met de Variado de afmontage: Ultegra versus 105.
Verder is Focus een prima merk met mooie high end producten, maar ook goede beginnersmodellen zoals de Variado's. Maar eigenlijk zul je je bij alle vergelijkbare merken (Bulls, Red Bull, Stevens, Radon etc) geen buil vallen aan een alu-racer in de prijscategorie 900-1400.
Koop je bij een lokale dealer of via internet? Weet je wat voor wielen er standaard geleverd worden?
Verder is Focus een prima merk met mooie high end producten, maar ook goede beginnersmodellen zoals de Variado's. Maar eigenlijk zul je je bij alle vergelijkbare merken (Bulls, Red Bull, Stevens, Radon etc) geen buil vallen aan een alu-racer in de prijscategorie 900-1400.
Koop je bij een lokale dealer of via internet? Weet je wat voor wielen er standaard geleverd worden?
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
Van de Variado Expert heb ik ooit een test gelezen, weet even niet meer waar, maar dat was een prima fietsje.
Afhankelijk van je gewicht misschien even naar de wielen kijken idd, daar wordt nog 'wel es' op bezuinigd in de goedkopere ranges, *kuch* shimano 5xx *kuch*
Afhankelijk van je gewicht misschien even naar de wielen kijken idd, daar wordt nog 'wel es' op bezuinigd in de goedkopere ranges, *kuch* shimano 5xx *kuch*
Oei die wielen moet je niet doen (waardeloze wielen). Dan liever Aksiums o.i.d.
-
- Forum-lid
De 2007 editie werd geleverd met Fulcrum 7's. Bij mij na 15.000km nog steeds recht en soepel (ik gebruik ze op dit moment zelfs liever dan de iets duurdere versie van Fulcrum). Misschien kan je FM wieltje ruilen met een verjaard model?
voor 800 (http://www.12gotrading.com) is het een hele mooie fiets
Whistle
-
- Forum-lid
leke1992 zal bij de FM wel wat duurder uitkomen. Maar dan hoef je niet zelf - als het een goede FM is - alls af te stellen en kun je rekenen op wat onderhoudsservice. Als je onderhoud en afstelling zelf kunt, is internet een optie.
Ik weet niet waar je woont leke1992, maar ik zou wel een 39 of 40 tands binnenblad aanschaffen ipv. de 34. Ook de cassette (12-27 zie ik) kun je op het vlakke beter voor een 12-23 verwisselen. Dan bewaar je het 34-binnenblad en je cassette voor de Marmotte die natuurlijk meteen gaat doen
Ter indicatie: aanschaf van een extra binnenblad en cassette via internet zal circa 60e zijn. Is zeer eenvoudig zelf te monteren (wel wat specifieke tools nodig). Als je FM voor die prijs een extra blad+cassette kan regelen, zou ik het niet laten.
Ik weet niet waar je woont leke1992, maar ik zou wel een 39 of 40 tands binnenblad aanschaffen ipv. de 34. Ook de cassette (12-27 zie ik) kun je op het vlakke beter voor een 12-23 verwisselen. Dan bewaar je het 34-binnenblad en je cassette voor de Marmotte die natuurlijk meteen gaat doen
Ter indicatie: aanschaf van een extra binnenblad en cassette via internet zal circa 60e zijn. Is zeer eenvoudig zelf te monteren (wel wat specifieke tools nodig). Als je FM voor die prijs een extra blad+cassette kan regelen, zou ik het niet laten.