2 weken geldeden ben ik door de JURA gereden(met de auto), ziet er schitterend uit. Zijn er mensen die fietservaringen hebben in dit gebied, b.v. hoe zijn de beklimmingen? is er veel fiets aniemo voor dit gebied en/of zijn er ook evenementen?
Alvast bedankt.
JURA
Ik zit op het moment dat ik dit antwoord typ midden in de Jura, in het plaatsje Ornans. Ik heb mijn racefiets bij me en moet zeggen dat het een geweldige omgeving is om te fietsen.
De binnenwegen zijn lekker rustig en er valt genoeg te klimmen. Niet zoals in de Alpen maar als je je tochten uitzoekt (via VVV of zo) dan kun je op 60km makkelijk 1,5-2 km hoogteverschil maken. De klimmetjes zijn gemiddeld een kilometer of 3 lang met een gemiddeld stijgingspercentage van 6-8%.
Ideale omgeving om te fietsen dus...
De binnenwegen zijn lekker rustig en er valt genoeg te klimmen. Niet zoals in de Alpen maar als je je tochten uitzoekt (via VVV of zo) dan kun je op 60km makkelijk 1,5-2 km hoogteverschil maken. De klimmetjes zijn gemiddeld een kilometer of 3 lang met een gemiddeld stijgingspercentage van 6-8%.
Ideale omgeving om te fietsen dus...