Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Meld hier je miskopen en je topaankopen.

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 23 aug 2008 01:01

havana schreef:Flop:

Kettingwasstraatje. Werkt voor geen ene meter en is enorm veel gedoe. Veel liever een snelschakel!

Flop:
+1 wat betreft het wasstraatje, wat een geklieder.
KMC snelschakel alleen los te krijgen met gereedschap

Top:
Connex missing link is altijd goed te openen.
No pain no gain, no guts no glory!

camparacer
Forum-lid

camparacer 23 aug 2008 02:07

Top: idd die Connex met missing link, ideaal.

Top: PRO disc via marktplaats (ongebruikt). Fijn dicht achterwiel en erg stijf, accelereert praktisch net zo goed als elk ander stijf regulier achterwiel.

Flop: de continental competion tubes die bij de disc zaten. Goed op laten rekken om de schone velg, maar dan nog bijna niet te doen om te monteren. Stugge kl*ten tube...

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 23 aug 2008 20:55

Top: Elgar pedalen
Computrainer

Flop: RIH racefiets. Is al lang geleden. Frame was zo krom als een hoepel gebouwd. Kaaij maar volhouden dat ik was gevallen. Kom ik er achter dat hij bij de achterrem de ene sleuf helemaal naar beneden had uitgevijld. Aan de ene kant zat het remblokje dus helemaal beneden en aan de andere kant zat hij een stuk hoger. Toen ik hem daar mee confronteerde was de discussie gelukkig gesloten. Heb toen een nieuw frame gekregen. Dat frame liep uiteindelijk niet lekker.

Uiteindelijk nog meer prutswerk ontdekt: voorrem zat met hooguit 1 1/2 spoed draad vastgedraaid. Ze hadden een imbus boutje van achter op de voorrem gebruikt. Levensgevaarlijk! Wat mij betreft verstond hij zijn vak niet en was het een slechte zakenman! Dit was trouwens in de tijd dat zo langzamerhand alle renners deze hut de rug toekeerde. Hoop dat hij zijn vakmanschap in de tijd daarna heeft verbeterd.

rodelantaarn
Forum-lid

rodelantaarn 24 aug 2008 21:11

Ok, ok...ik zag dit onderwerp...en dacht: ik moet me nu maar gelijk aanmelden voor dit Forum om mijn reactie te plaatsen:

We beginnen positief he:
Top: Shimano handschoentjes...zitten gewoon lekker en goede grip. Goede prijs-kwaliteitsverhouding, Jan Janssen racefiets...vorig jaar gekocht (Vuelta)..vreemde kraak in voorvork. JJ kon het zelf niet vinden, dus heb ik direct een nieuwe voorvork gekregen. Top dus vanwege de service die JJ biedt. Shimano schoenen, Ultima ondershirts

Flop: Selle Italia SLR Gel Flow Team Edition: prachtig wit zadel waar diverse Protour teams mee rijden...maar na 60 km voelt m'n achterwerk aan als een in de uitverkoop zijnde gipsplaat van de Gamma!! Ik heb 'm maar te koop gezet op Marktplaats :)
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...:)

scenario1.0
Forum-lid

scenario1.0 24 aug 2008 23:27

Top: storck scenario frame
fsa k-force light ceramic crankset
assos shorts

Misser: corima aero+

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 25 aug 2008 00:06

Top:
- Nalini ondershirt met zakken: heel handig bij lange tochten, in totaal 6 zakken, genoeg ruimte voor eten, telefoon, camera, sleutels, geld, armstukken, etc.
- Campa Neutron wielen, niet knalstijf (zijdelings) maar wel heel comfortabel.
- Pearl Izumi zomerhandschoentjes, heel dun en heel comfortabel (zou graag nog een setje hebben, maar kan ze nergens op internet vinden, zijn in de palm zwart met groot logo en op de rug grijs met witte strepen en logo).
- Topeak Micro Rocket carbon: heel klein en heel betrouwbaar pompje, ik mag 'm vaak uitlenen ;).
- Specialized BG Pro Carbon schoenen: geweldige pasvorm, knalstijve zool, duurzaam

Flop:
- Polar 200 CS cad (ja, daar heb je 'm weer), per rit 2 tot soms wel 20x storing.
- Pearl Izumi sokken: pasvorm is wel heel slecht, bevat bovendien naden.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 01 dec 2008 16:08

Top: Selev stuurlint!

-Betaalbaar
-Lang genoeg
-Plakt goed en makkelijk te wikkelen
-Houdt lekker vast
-Zitten mooie plastic klemmetjes bij (weliswaar alleen voor niet-OS stuur)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 dec 2008 16:22

Selev is inderdaad top. Ik probeerde dit seizoen Bikeribbon, maar Selev is echt vele malen fijner. Easton is ook prima trouwens.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 01 dec 2008 18:17

Marconi schreef:
havana schreef:Flop: Ultima koersbroek. Echt een drama, terwijl de Ultima shirts bij mij wel goed bevallen.
Top: Assos koersbroeken

Kan ik mij geheel bij aansluiten!

Grappig, die broeken bevallen mij prima. Gerekend naar wat ze gekost hebben dan. Ik gebruik ze voor kortere ritjes (tot ca. 2u) en voor op de Tacx. Het zit mij perfect. Enkel vanwege de betere zeem en ook wel draagcomfort gebruik ik Assos broeken voor de langere ritten.

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 01 dec 2008 18:30

scenario 1.0 schreef: Misser: corima aero+

serieus? ik dacht dat dat zo'n goede set was?

(hoewel ik persoonlijk de Aero velgen los zou kopen en een licht setje zou laten spaken i.p.v. de overprijsde Aero+)
t.a.f.k.a.e.h.

choronzon
Forum-lid

choronzon 01 dec 2008 18:43

Top :
Zo'n houdertje dat je aan de staande buis klemt, en dat je ketting verhindert om van het kleinste kettingblad van de cranck te vallen als de derailleur niet goed is afgeregeld.
Gedaan met beschadigingen aan het frame als de ketting er eens nevens valt.
so far, so good... So what ???

redalert
Forum-lid

redalert 01 dec 2008 19:48

Top: Dura Ace 7850 SL. Stijf, licht en sterk. Ervaring na 3 wielsets in 1 jaar met 78 kg eigengewicht.
Assos kleding.
Sidi Genius 6.6 High Tech.
Polar cs600.

Helaas alles kapot gevallen. Wacht nog op verzekering.

Flop: Alle soorten kleding van Shimano, broeken, shirts, jassen. Past me niet en schuurt overal.

Helaas niet kapot, want nog nooit mee gevallen.

Plaats reactie