Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Focus Ergoride of RED BULL PRO-1000

cyber78
Forum-lid

cyber78 15 aug 2008 23:48

Na een half jaar aanrommelen en fietsen op iemand anders fiets, ben ik van plan nu maar eens een eigen fiets aan te schaffen.

Budget is rond de 750 euro en nu heb ik twee fietsen op het oog. Ik hoor graag van wat mensen reacties, meningen en tips om de juiste keuze te maken.

Ik heb een Focus en een Red Bull op het oog,zie hieronder.

http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=14863
http://www.12gotrading.com/?page=record ... =sub_soort

Alvast bedankt!

daj
Forum-lid

daj 16 aug 2008 01:39

Als je nog even de tijd hebt om op andermans fiets door te fietsen dan zou ik doorsparen tot je een budget van rond de 1000 hebt en een fiets met Shimano 105 en wat betere wielen kan kopen.

michelvd
Forum-lid

michelvd 16 aug 2008 09:53

De twee fietsen die je noemt lijken als ik het zo bekijk totaal niet op elkaar voor wat betreft de zit op de fiets.
Als ik die Focus zo zie, lijkt dat meer op een toerfiets met een racestuur.
Ik denk dus dat het in dit geval niet goed is om vanaf een plaatje een keus te maken tussen deze 2 fietsen.

bigm
Forum-lid

bigm 16 aug 2008 10:53

kijk ook eens bij Canyon en Cube en Xtrail maar als ik zou moeten kiezen kies ik de RedBull en dan kijk ik alleen optisch

succes met je keuze

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 16 aug 2008 12:22

Inderdaad Canyon, voor 849 (excl. verzendkosten en pedalen) heb je 105 en Aksium wielen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

cyber78
Forum-lid

cyber78 16 aug 2008 16:23

De 105-groep is hoger in kwaliteit, toch? Op dit moment rijd ik met een Sora groep. Ik vind dit prima rijden, al is de fiets zeker niet nieuw meer. Als beginner merk je waarschijnlijk toch niet veel van een iets betere groep en moe wordt je toch wel!!!

De Red Bull is gewoon veel mooier, vooral met de oranje paint vind ik hem mooi. We rijden over twee weken naar Bocholt toe, dan kan ik hem laten aanmeten...

marcelb
Forum-lid

marcelb 17 aug 2008 10:56

Ik heb sinds kort de Red Bull Pro 3000 als tweede fiets naast mijn Stevens SLC SL. Deze fiets heeft hetzelfde frame als de Red Bull Pro 1000. Ik moet zeggen dat de fiets erg prettig fietst. Natuurlijk fietst de Stevens net wat beter, maar het prijsverschil is dan ook aanzienlijk. Ik wel wat aanpassingen c.q. upgrades gedaan in zadel (Fizik Arione) en stuur (FSA shallow drop), omdat ik graag comfortabel zit.

In het Duitse blad Roadbike kwam de Red Bull Pro 2000 onlangs erg goed uit de test (Kauftip). Ik denk dat het voor een beginnende fietser niet eens zo van belang is of je Tiagra, 105 of Ultegra op je fiets hebt zitten. Het is naar mijn idee belangrijker om comfortabel op een goed afgesteld fiets te zitten.
Real men wear blûk!!! Marcel

optico
Forum-lid

optico 17 aug 2008 11:28

Hmmm.... Salden heeft een paar overjarige Giant's in de aanbieding. Zit je maat ertussen heb je voor een redelijke prijs misschien al een hele comfortabele tour fiets.

Qua onderdelen, koop een goed zadel en comfortable stuur. Verder Sora, 105, ultegra, Dura-ace. Ik heb het allemaal in die volgorde gebruikt en versleten. Het schakelen gaat eigenlijk bij allemaal heel erg goed, zelfs onder belasting. Het verschil dat mij opviel was meer de duurzaamheid. Mijn 105 achter de was sneller versleten en de ultegra heb ik nog. Als je om prijs kiest voor Sora prima, dan kun je altijd daarna nog upgraden. Vooral bij slechtweer heeft het veel te lijden en kunststof krijgt op een gegeven moment gewoon meer speling waardoor de werking stukken minder wordt. Als je nog een paar maanden kunt wachten zou ik even de tijd nemen en gaan kijken als de 2009 modellen de showroom in moeten.

Je hebt trouwens gelijk, het begint met goede benen. ;)

Succes met je keuze,
Loeki Pro

fizik
Forum-lid

fizik 17 aug 2008 23:02

Kiezen tussen die twee? De Rooie Stier. Zeker weten.

Die Focus is zo'n comfort-fiets. Daar kun je niet echt lekker in een race positie zitten. De Red Bull kun je eerst wel met een wat rechterop positie aanschaffen en dan, mocht je dat willen een aantal spacers eruit, of een wat langere stuurpen erin. Lijkt me dus de betere keus.

Plaats reactie