Ik kocht me onlangs een setje (2ehands) speedcomposites. De vorige eigenaar gaf er 3 ongebruikte maar wel al gelijmde vittoria tubes mee.
Nadat ik zowel de tube als de velg volgens het "fdgrove" proces had gelijmd en de tube wou monteren bleek dat deze maar op een paar plaatsen mooi de beide velgranden raakten.
Mijn vader dacht dat we te veel lijm hadden gebruikt en zo de groef die in de velg zit te veel hadden "gevuld" zodat de tube erover zweefde.
Dan hebben we de tubes terug verwijderd. Om eens te vergelijken monteerde ik een tufo tube (die door de vorige eigenaar gebruikt was) en deze paste wel mooi, ook crosstubes pasten mooi.
Nu, bij de vittoria's zit er in het midden een verharding, van hieruit lijkt de tube echter een V-vorm te hebben en eens op de velg zet hij zich niet mooi rond.
Bij de andere tubes is deze verharding er niet en die liggen perfect bol op de velg.
Zou het kunnen dat de tube door het lang op voorhand lijmen te hard is geworden en zo niet meer vervormd? Dan is de enige uitleg die ik kan verzinnen, ook al lijkt mij dat bizar.
Iemand een idee wat er fout kan zijn?
Groeten en alvast bedankt
Nick
tube past niet mooi op/in velg
Ik rijd al heel het seizoen op vittoria's, met opleggen lijkt het wel of de vorm van de tubes niet goed is. Dit heb ik dus elke keer, en ook uitgetest met andere tubes die wel perfect eromheen lagen. Ik denk niet dat het aan het lijmen ligt. De vorm is gewoon niet altijd even goed van de tubes. Misschien denken andere mensen hier anders over. Maargoed succes ermee,
Groetjes
Groetjes
Hoi,
Zelf heb ik ze ook gehad , de Speedcomposites icm de Vittoria EVO CX tubes , en kan wel zeggen dat deze redelijk goed uit te lijnen zijn. Ik had er geen problemen mee , echter de tubes om de velg krijgen was het grootste probleem. Wel is het idd zo dat de Vittoria tubes een V-naad hebben en het velgbed van de Speedcomposites niet al te diep is. Wellicht dat het geen ideale combinatie is zoals je zelf al schreef dat de Tufo's wel goed liggen.
Nu heb ik Veloflex Servizio corsa tubes ( op Lightweight wielen ), en die combinatie is wel stukken beter ( duurdere tubes ook ). Deze hebben ook niet het hardere middenvlak , en een prachtig rond en ietwat voorgelijmd biaslint wat het uitlijnen erg makkelijk maakt. Ook op tocht een reserve Veloflex meenemen is dan ideaal omdat deze wel goed hecht op de resten lijm en zorgt dat je veilig thuis kan komen.
Zelf heb ik ze ook gehad , de Speedcomposites icm de Vittoria EVO CX tubes , en kan wel zeggen dat deze redelijk goed uit te lijnen zijn. Ik had er geen problemen mee , echter de tubes om de velg krijgen was het grootste probleem. Wel is het idd zo dat de Vittoria tubes een V-naad hebben en het velgbed van de Speedcomposites niet al te diep is. Wellicht dat het geen ideale combinatie is zoals je zelf al schreef dat de Tufo's wel goed liggen.
Nu heb ik Veloflex Servizio corsa tubes ( op Lightweight wielen ), en die combinatie is wel stukken beter ( duurdere tubes ook ). Deze hebben ook niet het hardere middenvlak , en een prachtig rond en ietwat voorgelijmd biaslint wat het uitlijnen erg makkelijk maakt. Ook op tocht een reserve Veloflex meenemen is dan ideaal omdat deze wel goed hecht op de resten lijm en zorgt dat je veilig thuis kan komen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless