Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

help deze beginner (omg. EHV)

enuffsaid
Forum-lid

enuffsaid 09 aug 2008 13:42

Hallo fiets vrienden,

Al enige tijd overweeg ik de aanschaf van een race fiets. Ik heb m'n oog laten vallen op een Kuota Kredo, gewoon omdat ik die mooi vindt.

Nu zou ik die fiets het liefst bij een dealer kopen zodat hij op maat voor mij aangepast kan worden. Maar ik vindt het zeer moeilijk om een goede (Kuota) dealer in de regio Eindhoven te vinden.

Ik vindt het niet erg om de fiets via internet te kopen, als ik advies kan krijgen over welke maat ik het best kan kiezen en over de positie van het zadel / stuur.

Ik ben best bereid om er wat centjes tegen aan te gooien. Ik wil hier in de regio graag afstanden (tot 100 KM) fietsen en eens per jaar moet de fiets mee naar de Ardennen of Zuid Frankrijk. Volgend jaar wil ik graag de L'Alpe d'Huez beklimmen. Moet ik dan denken aan verschillende tandwiel setjes / banden of zou het allemaal met 1 fiets te doen zijn?

Ik heb er allemaal niet zo veel verstand van en door het overmatig aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wordt er een beetje gek van en wil graag de knoop binnenkort doorhakken.

Ik ben 1.87 mtr en weeg c.a. 72. kg... Lang slank postuur. Help!

Dank alvast voor jullie reacties en een fijn weekend. Mooi weer om te fietsen! :)

Mvg,
Willem Moolenaar
Eindhoven

tim.
Forum-lid

tim. 09 aug 2008 13:48

Ik ken inderdaad ook geen Kuota dealer in deze omgeving. Wel zou je van eyck en salden kunnen proberen. Bij beide kan je ook een goede prijs regelen. Van eyck is wel een stukje dichterbij. Al weet ik niet meer 100% zeker of van eyck (vaneycksports.com) kuota levert, ik dacht het wel.

om de goede maat te bepalen, zou je een fietsmeting kunnen laten doen.

Succes met de zoektocht

Groeten Tim

enuffsaid
Forum-lid

enuffsaid 09 aug 2008 13:58

Hallo,

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met Raats Bikes (http://www.raatsbikes.nl/). Puur om even te kijken wat de mogelijkheden zijn. Vindt het toch wel prettig als ik bij een dealer kan binnen wippen voor advies, maar het hoeft niet per-se in Eindhoven te zijn.

Dank je voor je reactie, Tim. Ik zal daar ook even kijken.

Mvg,
Willem Moolenaar

intersantos
Forum-lid

intersantos 09 aug 2008 20:15

Je zou ook eens kunnen kijken bij Arie van der Meer in Hapert, slechts 20km onder Eindhoven. Heeft ook Kuota:
http://www.arievandermeerfietsen.nl/

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 09 aug 2008 21:42

Knoops in Mierlo! Ze hebben er volgens mij geen Kuota. Wel Cannondale en Cervelo. Ook importeurs van MOOTS titanium frames.

evers
Forum-lid

evers 09 aug 2008 21:49

eNuffSaid schreef:Hallo,

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met Raats Bikes (http://www.raatsbikes.nl/). Puur om even te kijken wat de mogelijkheden zijn. Vindt het toch wel prettig als ik bij een dealer kan binnen wippen voor advies, maar het hoeft niet per-se in Eindhoven te zijn.

Dank je voor je reactie, Tim. Ik zal daar ook even kijken.

Mvg,
Willem Moolenaar

raatsbikes.. pff wat een prutser! Edwin Raats heeft een tijd terug een volledige racefiets vernield omdat hij ons advies niet wilde opvolgen... ga daar aub niet naar toe!

ik woon zelf in Eindhoven, heb zelf racefietsen en kan je advies geven als je wil omtrent maat e.d. Lengte zelf zegt namelijk niet genoeg.

mail me gerust eventjes als je wilt, help ik je op weg!
Train ze!

Plaats reactie